יו"ר מועצת הנשים ענת לבנת: אנחנו נותנות פור לגברים

ענת לבנת

ענת לבנת

את דרכה המקצועית החלה ענת לבנת, בת 55 ואם לחמישה ילדים, בהוראת חינוך גופני בבית הספר "ראשונים". היום יש לה שלושה תפקידים משמעותיים – יו"ר מועצת הנשים בבת ים, יועצת ראש העיר למעמד האישה וסגנית מנהל אגף הספורט בחברה העירונית. בראיון מרתק היא מדברת על העצמת נשים ועל תקרות זכוכית.

ענת, מהי העצמת נשים בעינייך וכמה זה באמת עובד?

"העצמת נשים זה תהליך ודרך. העצמה זה שוויון הזדמנויות, שנשים וגברים יקבלו את אותה ההזדמנות. שנשים ימצו את עצמן, שלא יחששו. נשים בונות לעצמן תקרת זכוכית מראש, אנחנו נותנות פור לגברים מבלי שנשים לב. העצמה בעיניי זה שלא יסתכלו על זה שאנחנו אמהות וצריכות להגיע הביתה. יש לנו אתגרים אובייקטיביים ועדיין אנחנו יכולות להגיע לאותם הישגים. יש כבר ארגונים בעולם שתומכים במשפחה, שמבינים את זה".

יש לך טיפים לאמהות צעירות כיצד לעשות קריירה?

"אין קוסמות בתחום הזה ואין קיצורי דרך. אני אמא לחמישה ילדים וכל חיי, מאז שסיימתי ללמוד הוראה, עבדתי בשתי עבודות. הקטע הוא לעשות החלטה מה חשוב לך ועל מה אפשר לוותר. מי שאומר שאם לא תאספי את ילדך בארבע מהגן את מזניחה אותו, זה הראש שלך. עם חמישה ילדים עשיתי שני תארים וזה לא שאני גיבורה. זו החלטה והילדים שלי יצאו בסדר גמור. אני שילמתי את כל הכסף מהעבודה הנוספת למטפלת כדי ללכת לעשות קריירה. המשפט הזה של 'הם יגדלו ואני אעשה קריירה' דוחה את הקץ. הדור של היום הוא דור אינסטנט, שלושה חודשים לא עבדת וכבר הביאו תוכנה חדשה ואת לא בעניינים. כשאת אמא עובדת ומטפסת בסולם הדרגות את מראה דוגמה בבית, ואני ייצרתי חמישה כאלו, שמטפסים והולכים קדימה".

תפקידייך בעיריית בת ים לא מתנגשים זה עם זה? 

"מה זה מתנגשים? אני עובדת כדי לייצר תוצרים משמעותיים. כיוון שיש לי שלושה תפקידים בסך הכל, אני עובדת הרבה יותר קשה, המון שעות כדי להספיק. אבל יש בזה יתרונות. עכשיו למשל הגשתי 'קול קורא' כדי לזכות בתכנית אתנה, שהיא תכנית ספורט עבור נערות, ויש באיזשהו מקום השתלבות של דברים".

מה ההישג שאת הכי גאה בו?

"אני חושבת שבשני התחומים, ספורט ומועצת נשים, הבאתי לשינוי, קידום ומינוף. בספורט הכנסתי הרבה תכניות שמעשירות את בתי הספר. את מועצת הנשים הקמתי מאפס, וכיום יש לנו מועצת נשים חזקה ופעילות ענפה, אז בפירוש שני הנושאים עושים לי גאווה".

מה לדעתך מצבה של בת ים בספורט?

"יש שני היבטים לזה. יש ספורט בחינוך הפורמלי, בתי ספר ומועדוני ספורט, ופעילות עממית שהעירייה עושה, וישנה פעילות תחרותית של קבוצות מקצועיות. מבחינה תחרותית, יש פחות תמיכות בתחום מזה ארבע שנים. ספורט מאוד חשוב ומחנך, הוא ממגר אלימות, מחנך להתמדה, לשיתוף פעולה, איך לא לוותר אך גם כיצד להפסיד. אי אפשר להגיד שאין ספורט בעיר, אבל בהחלט אפשר יותר".

איך שיתוף הפעולה שלך עם ראש העיר? 

"שיתוף הפעולה בסדר גמור. הוא תומך במועצת הנשים ובהעצמה. אני משתפת אותו בכל הדברים המשמעותיים כמו קבוצת מנהיגות שעשינו, והוא תומך, נוכח וקשוב".

 

צילום: טלי בנדו לאופר

צילום: טלי בנדו לאופר

כיצד את מסכמת את השנה האחרונה במועצת הנשים?

"עלינו ברמת החשיבה וברמת העשייה. אנחנו פחות ופחות מתעסקות בהתנדבות ובחינוך אלא יותר בפריצת דרך, בהעצמה. כל שנה אנחנו מחליטות על נושא משמעותי שייקח תפקיד מרכזי בפעילויות, ובשנה הבאה הנושא יהיה מנהיגות נשים לקראת בחירות 2018. אנחנו מציבות יעדים ומקווה שנעמוד בהם כמו יותר נשים במועצת העיר ובמוקדי קבלת החלטות".

מה לא הספקת לבצע השנה?

"לספק קורס משמעותי כמו קורס דירקטוריות או קורס מנהיגות מתקדם. עוד נושא שאני רוצה לקדם זה תורת הנאום בקרב נשים, כיצד לדעת לנסח את עצמך על הצד הטוב ביותר בזמן קצר".

מהי שבת מושלמת עבורך?

"שבת מושלמת היא שבת שאין בה מנוחה. יש לי חברים של 30 שנה ואנחנו בשבתות מטיילים בטבע, אני מתה על זה. כשאני נחה בשבת, אני עצובה. היינו בבית ג'אן לאחרונה, אצל יועצת מעמד האישה שם, התארחנו אצלה והיה מדהים. טיילנו באזור וזו בהחלט חוויה".

איך את מבלה את חופשת הקיץ עם משפחתך?

"אחיינים של אחי מקנדה בארץ ויצאנו כל המשפחה לטייל בטבע. מבחינתי טבע זה מאה אחוז הנאה, כשיוצא לנו לטייל בהרכב מלא זה מדהים כי חלק כבר חיילים וחלק לא גרים פה. זו הנאה מדהימה".

מהו החוף האהוב עלייך בעיר?

"אני אוהבת מאוד את חוף תאיו. יש לי נוסטלגיה אליו, כי כשרק התחילו לבנות עשיתי בו את האירוע הראשון שלי 'נשים הולכות בחוף'. היה שם רק בטון ושמנו בדים. יש בו אווירת נואיבה ופשוט כיף שם".

פורסם על ידי