מעקה זכוכית למראה יוקרתי

מעקה זכוכית למראה יוקרתי

המעקה הפופולארי ביותר בימים אלו; הפן היוקרתי שמתבטא בעיקר בתחושה של נוף ומרחב אינסופיים מעניקים לנמצא בחלל תחושת אינסופיות וחוויה מקסימאלית. על אף היותו נחשק ונפוץ, לא הרבה יודעים אודותיו; מה חשוב וכדאי לדעת – כל המידע בפנים!

מעקה זכוכית למראה יוקרתי

מעקה הינו מצרך מאד חיוני וחשוב בחיי האדם. אנו פוגשים בשלל מעקות יותר פעמים ממה שאנו מתארים לעצמנו, אך מעבר לכך שלאלו תפקיד מאד חשוב בהענקת בטחון לאדם בסביבה הנתונה, למעקה השפעה ניכרת על מראה הבית.
אז למה דווקא מעקה זכוכית?

אחד החסרונות הבולטים במעקה הוא הצבתו במקום בו הוא מסתיר מפני האדם את שאר החלל. מעקה הזכוכית מספק את אותו היתרון בדיוק כמו של יתר מעקות הבטיחות, אך עם שדרוג שלא ניתן לקבל מכל סוג מעקה.

ממוצר שגרתי לאובייקט עיצובי מהודר

על מנת להפוך מוצר כה רגיל לאלמנט מושך ודקורטיבי , ישנו מתכון מאד פשוט:
נקח את היתרון הבטיחותי של המעקה ונשלבו בצורה הרמונית עם הזכוכית, חומר גלם נעים מאד לעין אשר משתלב בצורה מדוייקת עם כל סביבה אפשרית. נוסיף לכך את העובדה שמדובר במעקה מעוצב ומרשים, קל לניקוי ופשוט לתחזוק ונקבל תוצאה מבטיחה ו"משביעה" לכל הדעות.


כמה דברים שאתם חייבים לדעת על מעקות זכוכית:

סוג הזכוכית

קיימים כמה וכמה סוגי זכוכית אך לא כולן מתאימים לשמש כמעקה ועלולים להיות סכנה של ממש אם לא נדע להבדיל ביניהם:

  1. זכוכית בטיחות רבודה- ידועה בשמה השני "טריפלקס", הזכוכית היחידה שמתאימה למעקה. הטריפלקס מורכבת משני לוחות זכוכית המודבקים זה לזה על ידי פילם שקוף. זכוכית זו גם מאפשרת התרעה על סכנה וגם מונעת נפילה מאחר ובמצב של שבירה, רק לוח אחד נפגע וכל שברי הזכוכית נדבקים לפילם. 
  2. זכוכית מחוסמת- זכוכית זו מתאימה בעיקר למוסדות ומבני ציבור אך פחות מתאימה לצרכים ביתיים. הזכוכית המחוסמת אולי גמישה וחזקה פי 5 מזכוכית רגילה, אך כאשר היא נשברת היא מתנפצת לרסיסים שבנפילתם ארצה, הם מסכנים לא רק את בטיחות הלקוח, אלא גם את בטיחות שכניו. עם זאת שילוב של זכוכית מחוסמת כחלק מזכוכית רבודה מותר על פי התקן ואפילו חיובי וממולץ.

גובה המעקה

על פי התקן הישראלי, את גובה המעקה מודדים מהמדרך האופקי (החלק עליו דורכים בזמן העלייה)  אשר עליו מותקן המעקה, ועד לחלקו העליון. גובה מעקה כזה אמור להיות לפחות 90 ס"מ. כאשר עומקו של המדרך קטן מ-4.5 ס"מ, התקן לא מתייחס אליו כאל "מדרך אופקי", וגובה המעקה נמדד מהרצפה.

מיקום המעקה

ישנן שיטות שונות למיקומו של המעקה, אך ההתקנה הנכונה והמקובלת ביותר של מעקה זכוכית היא בקצה החיצוני של אדן השיש. גובה המעקה אמור להיות 105 ס"מ וניצול חיצוני של אדן השיש יחסוך את גובה המעקה וימנע הפסד של שטח, ליקויים ורטיבויות של אדן השיש.
מעבר ליתרונות הלוגיסטיים שצויינו, הצבת המעקה בצד החיצוני של המדרך נותנת תחושה של ריחוף ומראה גדול יותר של המרפסת.

עובי הזכוכית

חשוב לדעת כי כל מעקה מתוכנן בצורה הייחודית שמתאימה לו בהתאם למיקומו ולתנאי הסביבה. את עובי הזכוכית ניתן לחשב לפי לחצי הרוח הפועלים על המבנה בהתאם לתקן, בהתאם לאורך והגובה של לוח הזכוכית ובהתאם לצורת האחיזה של הלוח.

התקנת הזכוכית

חיבור הזכוכית עם אלומיניום הינו מקובל ותקין אך חשוב לשים לב כי זכוכית זהו חומר גלם עדין מטבעו וכאשר הוא בא במגע עם רכיב קשיח כמו אלומיניום הוא עלול להשבר. לכן יש להפריד בין החומרים הקשיחים לבין הזיגוג, באמצעות גומיות בכל שטח המגע עם הזכוכית.

מעבר לכך שמעקה הזכוכית בטיחותי וידידותי לאדם, הוא גם המעקה הפופולארי ביותר בימים אלו, הפן היוקרתי שמתבטא בעיקר בתחושה של נוף ומרחב אינסופיים יעניק לנמצא בחלל תחושת אינסופיות וחוויה מקסימאלית.

פורסם על ידי