קרוב לבית: בית הספר לקפוארה בבת ים

צילום: גולן אלמקייס צילום בקליק

צילום: גולן אלמקייס צילום בקליק

הקפוארה היא לא עוד חוג אלא עולם שלם של תרבות. הקפוארה היא אומנות לחימה המגיעה אלינו מברזיל ומשלבת ריקוד, מוזיקה ואקרובטיקה יחד עם ערכים של כבוד, משמעת, ביטחון עצמי ויחסי חברות, וכל זה עם המון כיף.

את בית הספר לקפוארה בבת ים מנהל נאור ימין, בן 25, מדריך מוסמך בעל תעודה ממכון ווינגייט. "את הקפוארה פגשתי לראשונה בגיל 14", הוא מספר, "כשאחד מחבריי הציע לי להצטרף להופעת התנדבות בקפוארה לילדים חולים בבי"ח 'אסף הרופא'. מיד כשהגעתי, נדהמתי לראות את המבטים השמחים של הילדים החולים וכמה הריקוד, המוזיקה והאקרובטיקה מרגשת ומלהיבה אותם, וגם אותי. לאחר מכן ניגשתי למדריך וביקשתי להצטרף לאימונים. ניתן לומר כי הקפוארה הרחיקה אותי מהרחוב. גרתי בשכונה בעייתית ברמלה, קל ללכת לאיבוד והקפוארה מנעה את כל זה".

ימין מספר עוד, כי "מאותו רגע חיי הפכו להיות לויאליים לקפוארה. האימונים הקבוצתיים נותנים תחושה של משפחתיות, התנועות והמעגלים מספקים הזדמנות טובה להביע את עצמך בדרך משחררת והמוזיקה מחדשת את האנרגיה בכל פעם מחדש. לאחר שנים של אימונים המאמן שלי החליט שאני מוכן לצאת לדרכי, לקורס מדריכי קפוארה במכון ווינגייט ולהתמקצע בנושא. את הקורס סיימתי בהצטיינות ועם המון ידע להעביר הלאה. לאחר הדרכת לא מעט חוגים בקפוארה, החלטתי השנה שאני יוצא לדרך עצמאית בבת ים. כיום בית הספר שלי נמצא במלון לאונרדו בעיר".

למי מיועד החוג?

"כל אחד יכול ללמוד קפוארה, מגיל 3 ועד 120, גם בנים וגם בנות, כולם. גם אם מישהו חושב שהוא לא גמיש או שלא יצליח לעשות סלטות, שיחשוב שנית. נעבוד יחד על הכל מהבסיס ועד לתרגיל הקשה ביותר".

בבית הספר של נאור קבוצות לכל שכבת גיל: קבוצות לגיל הרך (3-6), קבוצת ילדים (6-12) וקבוצות נוער, ובקרוב תיפתח קבוצה לבוגרים ולהורים. "העבודה בכל אחת מן הקבוצות שונה ומגוונת על פי הגיל, אולם אצל כולם יש מן המשותף, שהיא רוח הקפוארה", מדגיש ימין.

מעוניינים להגיע לשיעור? צרו קשר בדף הפייסבוק של בית הספר לקפוארה בבת ים, או בטלפון: 054-5814002. 

צילום: רועי זמיר

נאור ימין | צילום: גולן אלמקייס צילום בקליק

פורסם על ידי