מעבר לבתי אבות

מעבר לבתי אבות

מעבר קשישים לבתי אבות עלול/עשוי להיות בחירה טבעית ומועדפת או ברירת מחדל. כך או כך מדובר במעבר לא פשוט בלשון המעטה. על מנת לוודא כי מעבר כזה הוא המעשה הנכון, ההכרחי, בהינתן הנסיבות המצדיקות ואף מחייבות אותו, חשוב ביותר להתייעץ עם גורם מקצועי מוסמך ומנוסה בתחום בכלל ובהשמת קשישים בבתי אבות בפרט.

עבור תושבי מרכז הארץ קיים מבחר גדול של בתי אבות במרכז, אשר ודאי ניתן למצוא באחד או באחדים מהם מענה מיטבי למצבו של הקשיש. בתי אבות נבדלים אלה באלה בייעודם וכתוצאה מכך מהמענה שהם מציעים. יש בתים שניתן למצוא בהם דיור מוגן, מחלקות סיעודיות, מחלקות לחולי אלצהיימר, לתשושי נפש, לעצמאיים, מחלקות סיעודיות ועוד.

מיצוי זכויות

ייעוץ מקצועי, ודאי זה הניתן חינם וללא התחייבות מצדכם, הוא דבר חיוני והכרחי כבר בשלב הגישוש הראשוני לקראת מעבר הקשיש לבית אבות. במסגרת הייעוץ תוכלו להתוודע וללמוד על אודות ההבדלים בין בתי האבות, אפשרויות המימון והסיוע של גורמים ומוסדות שונים כגון: משרד הבריאות ביטוח סיעודי, קופות חולים, משרד העבודה והרווחה ועוד.

על מנת להקל ככל שניתן את המעבר, אשר לעולם אינו קל, חשוב לבצע אותו במחשבה תחילה, באופן מושכל, בעצת אנשי מקצוע ותוך כדי הכנת הקשיש מבעוד מועד למעבר זה, ככל שמצבו הקוגניטיבי מאפשר את שיתופו.

הכנה מבעוד מועד

התאמה מיטבית של בית אבות לקשיש מחייבת אבחון והגדרת המצב התפקודי שלו, בדיקת הנגישות והזמינות של המשפחה לתמוך בו ולשהות עמו ככל שיידרש, סיוע בקליטתו במקום החדש, הסביבה המוצעת לו, טיב השירותים ועוד.

בתי אבות במרכז הארץ נבדלים זה מזה, בין השאר, גם באיכות וברמה המקצועיים, בטיב השירותים, בתנאים הפיזיים המוצעים לשוהים בהם. הייעוץ המקצועי חיוני לקביעת בית אבות במרכז המתאים לקשיש.

מעבר קשיש לבית אבות מחייב התארגנות וגיוס כוחות ומשאבים על ידי המשפחה כולה. חשוב להיערך מבעוד מועד, ככל שניתן, על מנת שלא ייוצרו מתחים ומשקעים בקרב בני המשפחה, אשר מעבר הקשיש לבית האבות מחייב גם אותם, במידה זו או אחרת, להסתגל אל השינוי.

ליווי ומעקב שוטף ומתמיד של המשפחה עשוי להקל על הקשיש לעכל את השינוי ולהסתגל אליו. ניתוקו מביתו לאחר עשרות שנות מגורים בו ומעבר מסביבה מוכרת, טבעית ומגוננת, למקום חדש, שבהתחלה הוא זר ואולי אף מאיים, מחייב את המשפחה להיות עבורו ככל שיידרש.

ייעוץ מקצועי חשוב לא רק כדי להתוודע אל הפרטים הטכניים, החשובים כשלעצמם, אלא גם על מנת להבין את משמעות המעבר אל בית האבות ואל הצפוי לקשיש בתהליך ההסתגלות שלו שעלול להיות קשה.

מעבר לבתי אבות בשנים היותר מאוחרות, היותר קשות, של גיל השלישי הוא, לא אחת, מעבר בלתי נמנע. על מנת שלא ייהפך למעבר בלתי נסבל חשוב ביותר לקבל ייעוץ מקצועי לקראתו.

צילום: pixabay

פורסם על ידי