לימודי שוק ההון סוחפים את צעירי ישראל לקריירה בעולם הפיננסים

לימודי שוק ההון סוחפים את צעירי ישראל לקריירה בעולם הפיננסים

אחת המגמות הבולטות בשוק הלימודים הישראלי בשנים האחרונות היא העלייה הניכרת בפופולאריות של תחום הלימודים המכונה בכלליות – לימודי שוק ההון. אינספור בתי ספר מקצועיים ומכללות ייעודיות לתחום נפתחו בישראל במהלך שני העשורים האחרונים, רובם באזור גוש דן אך לא מעט מהם פועלים גם בירושלים, חיפה, באר שבע ואזורי הפריפריה.

מגמה זו, אשר אינה פסחה כמובן גם על תושבי בת ים, מצביעה על בחירתם של צעירים וצעירות ישראלים רבים לבנות את תחום תעסוקתם המרכזי סביב עולם הכלכלה והפיננסים. מהם התחומים הנכללים במסגרת לימודי שוק ההון ומדוע מדובר בתחום אטרקטיבי כל כך, המושך אליו מדי שנה יותר ויותר ישראלים?

תחום המאגד תחתיו לימודי פיננסים, לימודי ביטוח ונדל"ן

כפי שצוין לעיל, התחום המוכר בעולם הלימודים כיום כ – "לימודי שוק ההון" כולל תחתיו מספר תחומים שונים, כאשר כל אחד ואחד מהם מציב ביקוש גבוה לאנשי מקצוע בתחום, ולכן מושך אליו המוני סטודנטים חדשים מדי שנה.

תחום הראשון אשר רלבנטי ללימודי שוק ההון כולל תחתיו את מקצועות הפיננסים למיניהם. מקצועות דוגמת ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעה, ייעוץ וניהול פנסיוני ועוד – כל אלו הם מקצועות אשר מציבים בשוק הישראלי ביקוש הולך וגובר לאנשי מקצוע, מסיבות שונות. צעיר/ה ישראלים הנמצאים כיום בתחילת דרכם ומנסים לבחור תחום בו יוכלו לבנות קריירה יציבה, להתפתח ולהתקדם, רואים במקצועות אלו אלטרנטיבה בולטת, ובצדק – הביקוש לאנשי ייעוץ פנסיוני, לדוגמה, עלה בעשורים האחרונים פי עשרות מונים, בין היתר עקב הרפורמה המקיפה שבוצעה בשוק הפנסיה הישראלי והפכה את רובנו לזכאים לחיסכון פנסיוני על פי חוק. באופן דומה, גם ייעוץ השקעות הוא שירות הרלבנטי עבור חלק גדול מאוד מהישראלים. לכן, סיכויי התעסוקה במקצועות אלו גבוהים במיוחד, מה שהופך את מסלולי הלימודים המכשירים לעסוק בהם לאטרקטיביים ביותר.

מלבד למקצועות הפיננסיים השונים, אוגד תחתיו התחום של לימודי שוק ההון עוד כמה תתי תחומים רחבים ומשמעותיים גם כן. לימודי ביטוח, לדוגמה, נכללים גם כן בקטגוריה זו, ומציעים גם כן הכשרה מקצועית בתחום בו קיימת תעסוקה לרוב, אשר נראה כי היקפה רק הולך ועולה עם השנים.

גם קורסי נדל"ן נלמדים בבתי הספר והמכללות העוסקות בלימודי שוק ההון, וכמעט מיותר לספר לישראלים מדוע תחום הנדל"ן הוא אטרקטיבי, בלשון המעטה, הן ליזמים והמשקיעים והן לאנשי המקצוע בתחום.

מסלולי הלימודים העיקריים המוצעים בתחומים אלו מציעים הכשרה והסמכה רשמית ומעמיקה בתוך חודשים ספורים. הכשרה זו מעניקה את הזכות החוקית, כמו גם את הידע הנרחב הדרוש, על מנת לעסוק בתחומים אלו, הן כעצמאיים והן כשכירים. החל מברוקר עצמאי ועד ליועץ השקעות מוסמך, סוכן ביטוח או יזם בעסקת נדל"ן – לכל אלו ועוד מכינים מסלולים ייעודיים בלימודי שוק ההון.

לכן, קל להבין את הנהירה לתחום לימודים זה. ללא ספק, מדובר לא רק באחד התחומים האטרקטיביים והמבטיחים של השנים האחרונות, אלא גם של השנים הבאות.

פורסם על ידי