כמה עולה לרשום סימן מסחר?

כמה עולה לרשום סימן מסחר?

רישום סימן מסחר הוא הליך חשוב, יש שיגידו אפילו קריטי, לצורך פעילותו העסקית של חברה. ישנם ברחבי האינטרנט, כתבות, מאמרים ומידע למכביר אשר מפרטים מהו הליך רישום סימן מסחר, מדוע חשוב לבצע אותו ואילו הגנות, יתרונות וחסרונות יש בסימן מסחר רשום.

נאמר בקצרה, סימן מסחר מהווה הגנה קניינית לבעל עסק מפני מתחרים. סימן מסחר ניתן לרשום לגבי לוגו, עיצוב, טקסט, מנגינה, יצירה ועוד. העובדה שישנו סימן מסחר רשום, מהווה הגנה של אותו בעל סימן המסחר הרשום מפני מתחרים שעלולים לעשות שימוש בסימן המסחר בצורה שעולה לכדי הטעיית הציבור. אנו יודעים שחברות ויזמים בתחילת דרכם (ואפילו חברות בשלבים "יציבים") בוחנים כל הוצאה כספית במסגרת הפעילות העסקית שלהם. מנהלים ובעלי עסקים רבים לא מבינים את משמעות וחשיבות הליך רישום סימן מסחר ומכיוון שהוא נתפס כמוצר יקר, בוחרים שלא לבצע אותו.

תחום סימני המסחר הוא חלק ממערכת דיני הקניין. במדינת ישראל הגוף האמון על תחום סימני המסחר הוא רשם סימני המסחר במשרד המשפטים. גוף זה אחראי על טיפול בבקשות לרישום, על רישום סימני המסחר בפועל, על התנגדויות לרישום סימני מסחר וכן על אכיפה והגנה עליהם. רשם סימני המסחר מנהל ואחראי על תחזוקת מאגר סימני המסחר של מדינת ישראל.

הליך רישום סימן מסחר בקצרה

כאמור, הליך רישום סימן מסחר מתבצע מול רשם סימני המסחר במשרד המשפטים. שלב מקדים להליך הרישום הוא ביצוע חיפוש סימן מסחר. מטרת הליך החיפוש היא לבדוק את "השטח" – האם הוגשו בקשות לרישום סימני מסחר דומים או זהים, האם קיימים סימני מסחר רשומים ועוד. בהנחה ולאחר הליך החיפוש הגעתם למסקנה כי אין סימן מסחר רשום ולא הוגשו בקשות לרישום, הרי שניתן להתקדם להליך הרישום עצמו.

את בקשת הרישום מגישים לרשם סימני המסחר. את סימן המסחר צריך לסווג תחת "סיווגים", כלומר, אילו מוצרים ושירותים נרצה לרשום תחתם את סימן המסחר. רשימת הסיווגים (המונה 45 סיווגים) מפורסמת באתר רשם סימני המסחר.

לאחר הגשת הבקשה, הרשם צריך לתת תגובתו לבקשת הרישום וזאת תוך 3-4 חודשים מיום הגשת הבקשה. במידה והרשם לא מגיש "הסתייגות" לבקשת הרישום, הרי שהבקשה מועברת לפרסום לצורך מתן אפשרות להתנגדות לבקשת הרישום. במידה ולא תוגשנה התנגדויות (בפרק זמן של כמה חודשים), הרי שבקשת הרישום תאושר וסימן המסחר יירשם. נדגיש – ניתן לקצר את הליך רישום סימן המסחר, כך שהוא יימשך 3-4 חודשים (מיום הגשת הבקשה ועד ליום רישום סימן המסחר, בהנחה ולא היו הסתייגויות/התנגדויות), וזאת באמצעות הליך רישום סימן מסחר מהיר, אשר מתאפשר בתשלום אגרה נוספת וצירוף תצהיר מנומק ע"י עו"ד מדוע הוגשה בקשת רישום מהיר.

רישום סימן מסחר – עלויות

הליך רישום סימן מסחר כולל בתוכו עלויות המתחלקות לשניים. עלויות שכ"ט לעורך הדין המטפל ועלויות אגרות.

שכ"ט – טווח המחירים של שכר טרחת עורך דין להליך רישום סימן מסחר נע בין 1000 – 3000 ש"ח. (לרוב, מחירים אלו אינם כוללים שכ"ט בגין טיפול בהסתייגויות/התנגדויות לרישום סימן המסחר).

אגרות – האגרה שיש לרשם סימני המסחר בגין הליך הרישום, נובעת מכמות הסיווגים תחת נרצה לרשום את סימן המסחר תחת אותה בקשה. עלות סיווג אחת 1600 ש"ח, כאשר כל סיווג נוסף באותה בקשה הוא בעלות 1200 ש"ח. אם תבקשו לבצע רישום סימן מסחר מהיר, תאלצו לשלם אגרה נוספת בגובה של 816 ש"ח.

רישום סימן מסחר אונליין

כיום, הליך רישום סימן מסחר הפך להיות פשוט מאין כמוהו. כיום, ניתן לבצע רישום סימן מסחר אונליין. קיימות היום חברות בשוק, דוגמת Ettorney, אשר מציעות פלטפורמה לרישום סימן מסחר אונליין. כל שעליכם לעשות הוא להזין את פרטיכם האישיים ואת פרטי סימן המסחר שאותו ברצונכם לרשום, ועו"ד המתמחה בהליך רישום סימני מסחר יוצר עימכם קשר, מקבל מכם את כל המידע לו הוא זקוק, מפרט לכם באופן רחב על ההליך ועל סיכויי הצלחת הרישום, ומטפל עבורכם בכל ההליך, כך שאתם חוסכים זמן, כסף והתעסקות עם בירוקרטיה.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי