כל מה שרציתם לדעת על הלבנת שיניים

כל מה שרציתם לדעת על הלבנת שיניים

כמו כולם, גם אתם רוצים שיניים לבנות שיאדירו את החיוך שלכם, ויצעירו את הבעת הפנים שלכם. אבל יתכן שאתם לא מודעים לכמה עובדות הנוגעות להליך הלבנת השיניים, שכדאי שתדעו לפני שתבחרו את שיטת ההלבנה המתאימה לכם.

  1. השיניים שלכם הן כמו ספוג – הן סופגות

כמו הנקבוביות בעור, גם השיניים הן נקבוביות. כל מאכל עם צבע שאתם מכניסים לפה, ייספג לנקבוביות השיניים: יין, קפה, אוכמניות, וטבק – פעילים במיוחד בהכתמת שיניים. בנוסף, צבען הטבעי של השיניים מתכהה עם הזמן, לעתים בגלל הכתמים הללו, אשר לא ייעלמו לעולם אלא אם כן תסירו אותם באופן פעיל, באמצעות חומר להלבנת שיניים. חומר זה ייספג לשיניים, ויסלק בעדינות את הכתמים שנצמדו לנקבוביות השיניים.

  1. הלבנת שיניים – האם היא פוגעת בשיניים?

ממש כמו צחצוח שיניים אגרסיבי, כל סוג של התעללות עלול להזיק לשיניים. יחד עם זאת, אם משתמשים בחומרי ההלבנה בהתאם להוראות, הלבנה מקצועית, היא בטוחה להפליא.

תהליך ההלבנה מנצל את חומר ההלבנה הפעיל, כדי לפתוח זמנית את נקבוביות השיניים, ולהסיר מהן את הכתמים. לאחר כל הלבנה, השיניים יתאוששו מחדש, מעצמן.

  1. המפתח להלבנת שיניים מוצלחת הוא המכשיר בו משתמשים

מרבית מוצרי ההלבנה הקיימים היום בשוק משתמשים בחומרים פעילים די דומים, להלבנת השיניים. ההבדל הוא במכשיר המשמש להידוק חומר ההלבנה אל השיניים.

מגש הלבנה מותאם אישית, מבטיח שכול זווית של כל שן, (גם אם יש לכם שיניים עקומות), יקבלו כיסוי אחיד ועקבי.

שלא כמו בשיטות הלבנה אחרות, כמו רצועות הלבנה או מנורת  UV(אור אולטרה סגול), מגשי ההלבנה מותאמים אישית. בכך הם מבטלים את האפשרות להלבנה לא סדורה ועקבית, ומאפשרים לכם לשמור על החיוך היפה.

  1. הלבנת שיניים בלייזר או ב-UV – היא זמנית

גם הלייזר וגם האור האולטרה סגול (ה-UV), מאיצים את פעולת הג׳ל המלבין וגורמים לחומר לפעול מהר יותר. תהליך זה מוצע רק תחת פיקוח של רופא השיניים.

למרות ששיטה זו מלבינה מהר מאוד את השיניים, היא לא אפשרות מומלצת לאנשים עם שיניים רגישות. יתר על כן, תוצאות הלבנה זו הן זמניות ודורשות שמירה מוקפדת על ניקיון השיניים שהולבנו, כדי שלא יוכתמו שוב. תחזוקה זו נעשית לפעמים בעזרת מגשי הלבנה מותאמים אישית, או באמצעות ביקור חוזר אצל רופא השיניים.

  1. כתמים על השיניים, לא ניתן להסיר בין לילה

שום מוצר הלבנה בשוק לא יוכל להלבין את השיניים תוך מספר דקות או ביום אחד. מבחינה כימית, שום חומר הלבנה לא יכול לחדור עמוק מספיק לשיניים בבטחה, במהירות כזאת. אם זה היה אפשרי, לא היינו טורחים לשלם לרופא שיניים טוב כדי שייצור עבורנו מגשי הלבנה בהתאמה אישית.

האמת היא שתהליך ההלבנה יכול להימשך בין 4 ימים למספר חודשים. לכן, אם יש לכם כתמים עקשניים על השיניים, עליכם להתאזר בסבלנות ולדעת שכל ביקור במרפאה לשם הלבנת שיניים, יסיר שנים של הכתמה. ברגע שכתמים אלה ייעלמו, יהיה קל מאוד לתחזק את השיניים הלבנות.

  1. לא ניתן להלבין כתר שן או ציפוי חרסינה

כתרים וציפויי חרסינה לשיניים, נוצרים כדי שיתאימו לצבע השיניים הטבעיות. התקנים אלה נוצרים בגוון כהה יותר (או בהיר יותר) ולעולם לא ניתן לשנות את צבעם. כלומר, כתרים וציפויים לא ילבינו ולא יוכתמו. ובמילים אחרות: הלבנת שיניים לא תפגע בטיפולי שיניים קוסמטיים קודמים.

  1. הזמן הטוב ביותר להלבנת שיניים הוא רגע לפני השינה

לא משנה באיזה מוצר הלבנה אתם משתמשים, מיד לאחר ההלבנה, השיניים שלכם יהיו רגישות יותר להכתמה. בזמן ההלבנה, נפתחות נקבוביות השיניים ובכך מאפשרות חדירה קלה יותר של חומרים מכתימים.

רופאי שיניים ממליצים להלבין את השיניים לפני השינה, כדי לצמצם את ההזדמנות ליצירת כתמים נוספים, וכדי להעניק לשיניים את שעות הלילה כזמן התאוששות.

  1. לא כל אחד יכול להשיג הלבנת שיניים מושלמת

בלי קשר לכתמי השיניים, הגוון הטבעי של השיניים נקבע בלידה. הדבר היחיד שמוצר ההלבנה יכול לעשות, זה להסיר את הכתמים שהצטברו על השיניים עם הזמן.

המשמעות היא, שאם גוון השיניים שלכם עכור באופן טבעי, כנראה ששום חומר הלבנה לא יוכל לעזור לכם, חוץ מציפויי חרסינה.

מאמר נרשם באדיבות רופא שיניים –  https://drbenmiller.com/  

פורסם על ידי