כיצד להעלות את הרווח פר מוצר באמצעות שימוש מושכל באריזות

כיצד להעלות את הרווח פר מוצר באמצעות שימוש מושכל באריזות

בעלי עסקים ובעיקר סוחרים מסוגים שונים אשר מוכרים מוצרים מתחום זה או אחר, מחפשים ללא הרף אחר דרכים מתוחכמות, יעילות ומשתלמות להגדלת הרווח המתקבל ממכירתו של כל מוצר ומוצר. הרווח המתקבל פר מוצר קובע בסופו של דבר את הרווח הכולל של העסק, ושינוי של עשירית האחוז ברווח זה מתרגמת בסופו של דבר לשינוי משמעותי ברווחיותו של העסק כולו.

דרך יצירתית ומעניינת להגדיל באופן משמעותי את הרווח פר מוצר, לפחות עבור עסקים אשר מוכרים מוצרים מסוגים מסוימים, היא על ידי שימוש נבון ומושכל באריזות המוצרים. כיצד על ידי שימוש באריזות ספציפיות דוגמת קופסאות תכשיטים ניתן להגדיל את רווחיותו של העסק כולו באופן מהיר וכמעט מיידי?

השפעת נראות המוצר על מחירו – כיצד קופסת תכשיטים מגדילה מידית את הרווח?

הנקודה המרכזית העומדת מאחורי דרך יצירתית ופשוטה זו להגדיל את הרווח של העסק פר מוצר שנמכר היא כי בסוגים רבים של מוצרים, נראות המוצר (כיצד הוא נראה לעין, כיצד הוא נתפס בעיניהם של הלקוחות המתבוננים בו על מדף החנות) משחקת תפקיד משמעותי במחירו של אותו מוצר. בעיקר כאשר מדובר במוצרים קטנים יחסית המהווים סוג של מתנה או אביזר נוי (כמו גם במשחקים, צעצועים וסוגים נוספים רבים של מוצרים), נראות המוצר באריזתו על גבי מדף החנות משחקת תפקיד חשוב במחיר שלקוחות יהיו מוכנים לשלם עבורו.

ניקח לדוגמה מוצר קטן יחסית אשר נמכר כמתנה או פריט נוי קטן, ומשווק באריזה המקורית עימה הגיע מהמפעל. ברגע שבעל העסק יארוז את אותו מוצר בקופסת תכשיטים מהודרת יחסית, ערכו אוטומאטית עולה באופן ניכר, הוא מקבל מראה יוקרתי ומושקע יותר והלקוח הממוצע יהיה מוכן לשלם עבורו מעט יותר. כאשר מדובר ברווח השולי פר מוצר, כאמור, עלייה קטנה זו במחיר ובנכונות של הצרכנים לשלם עבור המוצר, מתרגמת מידית לעלייה משמעותית ברווח הכולל של העסק  כולו. לכן, קופסאות תכשיטים בסיטונאות – למי שמוכר מוצרים אשר יכולים להיארז בקופסת תכשיטים קטנה ואלגנטית מבחינת גודלם וסגנונם, מהוות פתרון יצירתי, פשוט ויעיל ביותר להגדלת הרווח פר מוצר.

מלבד לקופסאות תכשיטים ניתן לחשוב על פתרונות נוספים דומים אשר קשורים בהחלפת אריזות המוצרים באריזות אלגנטיות יותר, כאלו אשר יעלו כמעט מידית את נכונות הלקוחות לשלם עבור מוצר זה ולכן את ערכו בפועל. קופסת תכשיטים מסוג זה או אחר היא פתרון קל ומתבקש, אך בהתאמה ניתן למצוא אריזות מהודרות מסוגים רבים נוספים אשר יכולות להתאים למוצרים בגדלים שונים, ולהעלות את ערכם כמעט מידית. כאשר אותן אריזות נמכרות בסיטונאות לבעל החנות/עסק עלותן נמוכה ביותר, וכמעט אינה מורגשת ביחס לעלייה במחירי המוצרים המתאפשרת עקב החלפת אריזתם באריזה מהודרת יותר. דוגמה זו לשימוש מושכל ומתוחכם בתחום אריזות המוצר מדגימה כיצד מעט חשיבה יצירתית יכולה לעשות עבור בעל העסק עבודת קידום מכירות יקרה מפז…

המאמר באדיבות יואב אריזות.  http://www.yoav-arizot.co.il

תמונה: storyblocks

פורסם על ידי