טיפים לניהול מלאי של חנות וירטואלית

טיפים לניהול מלאי של חנות וירטואלית

אם יש לכם חנות וירטואלית, כנראה שאתם כבר מודעים לשלל היתרונות שהיא מציעה לכם. עצם העובדה שאין לה מגבלות פיסיות וגיאוגרפיות כמו שיש לחנות פיסית רגילה עוזרת לנהל ולהתנהל בצורה נוחה, קלה ויעילה יותר. עדיין יש לזכור שמדובר בחנות ועסק לכל דבר, וכל עוד אתם מוכרים מוצרים – חשוב לנהל את המלאי באופן העדכני, המדויק והנוח ביותר.

להשתמש במערכת ממוחשבת לניהול מלאי

מערכות ERP למיניהן יעזרו לכם לנהל את המלאי שלכם באופן מוצלח. הן יעניקו לכם אפשרות לעקוב אחרי המלאי והמכירות תחת קורת גג אחת. המידע שתקבלו יהיה מעודכן וזמין עבורכם בכל רגע נתון, כך שתוכלו לקבל דיווחים שוטפים על מצב המלאי ותוכלו לקחת החלטות בהתאם. ניתן לחבר את המערכות לאתר ולתוכנות נוספות שבהן אתם משתמשים ולסנכרן בין הנתונים. המערכת תתריע כאשר המלאי מתרוקן ותעזור לכם לעדכן ולנהל את המלאי באתר בהתאם לכך. אם כבר השקעתם בשירות בניית אתרים לעסקים, ואתם רוצים להמשיך לגדול מבחינה עסקית – שימוש במערכת שכזאת הוא צעד חשוב והכרחי.

להקדים תרופה

תמיד צריך להיות עם היד על הדופק. מערכת ממוחשבת תעזור לכם לקבל מידע ולהפיק דוחות, ועל פי הם תוכלו לראות מראש אילו מוצרים עשויים לאזול בקרוב. אינכם רוצים להגיע למצב שבו המלאי שלכם חסר ולפספס רכישות, לכן כדאי לעקוב בהתאם ולפעול כך שהמוצרים תמיד יישארו זמינים לרכישה. כאשר מדובר בחנות אינטרנטית, הרבה יותר קל שלא לשים לב ולפספס פרטים, ובפרט כשמדובר במלאי עצמו. הכל דינאמי ומתרחש בין-רגע, לכן חשוב לשים לב לפרטים הקטנים ולהגיב בהתאם. בנוסף, כאשר יש צפי לעלייה במכירות, כתוצאה מעונה מסוימת שבמהלכה אתם נוטים למכור יותר או צפויים לעשות זאת, לרבות תקופות מכירות גדולות בשנה – זוהי סיבה מעולה להגדיל את המלאי.

אתר מעודכן

חשוב שהמידע באתר יהיה מעודכן ויתעדכן כמה שניתן באופן אוטומטי. במידה והמוצר אינו במלאי – עדיף שהוא לא יופיע באתר או שיופיע עם כיתוב שמסביר שיש לחכות לחזרתו למלאי. ניתן גם לדאוג למען השקיפות שתופיע הכמות העדכנית במלאי עבור כל מוצר.

להיעזר במספר ספקים

כאשר רלוונטי, תמיד כדאי לשמור על קשר עם מספר ספקים שונים שיוכלו לספק עבורכם את המוצרים, ולא להסתמך רק על ספק אחד בודד. מומלץ שתהיה לכם ציפור אחת ביד וגם עוד שתיים על העץ, ועדיף להיות בטוח מאשר להצטער.

היעזרות באדם נוסף

במידה והחנות שלכם מוכרת מוצרים רבים או שהליך המכירה והמשלוח מורכבים יחסית, מומלץ לדאוג לכך שאדם ייעודי יהיה אחראי על כל נושא ניהול החנות וניהול המלאי שלה, בין אם מדובר בגורם חיצוני או באדם שהוא חלק מהעסק או החברה. יהיה לו קל יותר להקדיש זמן למלאכה ולהתייחס לתמונה הגדולה באופן אנליטי, קפדני ומדויק יותר.

צילום: pixabay

פורסם על ידי