התפתחות עולם הפקת האירועים בעשור האחרון

התפתחות עולם הפקת האירועים בעשור האחרון

*מאת : לבנת קיזנר- מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז  

עולם הפקות האירועים עבר מהפכה של ממש בעשור האחרון. אם בעבר היינו מסתפקים בסיבה למסיבה, היום כל אדם רוצה אירוע מושקע ומרשים שלא יפסיקו לדבר עליו עוד הרבה אחרי סיומו. קיים היום מגוון עצום של אירועים ואין זה משנה אם מדובר בחתונה, אירוסין, ברית, בר מצווה או אירוע לעובדים. העיקר שזה יצא מושלם.

התפתחות עולם האירועים הולידה את ההבנה שאין זה פשוט ודרושה מקצועיות רבה לצורך הפקת אירוע מוצלח, ויותר אנשים בוחרים להעסיק מפיקים מקצועיים שיארגנו את כל האירוע מתחילתו ועד סופו.  עם הזמן, ההפקות המושקעות והמקצועיות הופכות להיות הסטנדרט, וכעת כולם רוצים שהאירוע שלהם יהיה באותה רמה גבוהה.
בשל כך, בשנים האחרונות קמו להן חברות הפקה רבות, כאשר לכל אחד מהם תחומי התמחות וקהל לקוחות מגוון, בין אם לקוחות עסקיים או לקוחות פרטיים.

בנוסף לפריחה העצומה באירועים מושקעים וזוהרים, עולם הפקת האירועים גם מושך אליו אנשים נוספים השואפים להשתלב בתחום.

אז למי בעצם מתאים תחום הפקת האירועים?

המפיק יכול להיות כל אדם: אחד שחיתן כבר ילד או שניים או הפיק מסיבות יום הולדת ורוצה להכיר את תחום ההפקה לעומק, לפתח את הפוטנציאל ולהתוודע לאפשרויות הרבות העומדות לרשותו.

תפקיד המפיק הינו לחבר בין הרצונות, השאיפות והחלומות של הלקוח ובני משפחתו לבין עולם ההפקה המקצועי, בו האפשרויות בלתי מוגבלות. בדרך זו המפיק יכול להתאים לבעל באירוע את העיצוב המושלם, התוכן הנכון והנראות הקולעת ובכך להוציא לפועל בזמן אמת את האירוע לשביעות רצונו המלאה של הלקוח .

המפיק מרכז בידיו את כל חלקי האירוע ובשל כך עליו להבין בכל רבדי ההפקה מתחילתה ועד סופה. לא פעם נמצא מפיקים לא מנוסים שנכנסו לתחום מבלי שלמדו אותו בצורה מקצועית, שמחפשים להשיג ניסיון על חשבון קהל לקוחותיהם וגורמים שלא במודע לנזק בלתי הפיך.

אני רוצה להתמקצע! היכן ניתן ללמוד כיום את תחום הפקת האירועים?

בשנים האחרונות נפתחו מספר מסלולי לימוד בתחום הפקת האירועים. לפני שמחליטים לגבי הכשרה מקצועית ומהו המסלול המומלץ עבורכם, חשוב לבדוק מול מוסד הלימודים מספר נקודות חשובות:

האם המסלול מאפשר התמחות מעשית בהפקת אירוע?
האם המסלול נותן התנסות במגוון אירועים: המוניים, עסקיים ופרטיים ?
האם המסלול משלב מרצים מובילים מתעשיית הפקת האירועים?
האם המסלול מסייע לבוגריו להשתלב בעבודה כבר במהלך הקורס?
האם מוסד הלימוד יכול לספק דוגמאות של בוגרים, אשר השתלבו בהצלחה בתחום?

לסיכום, מפיק שדאג להיכנס לתחום ההפקה אחרי שלמד אותו בצורה מקצועית ומקיפה, יוכל להפיק באמת את הפוטנציאל העצום הטמון בתחום, להגיע להצלחות ולסיפוק אישי, ולהשאיר בסוף האירוע טעם של עוד.

לפרטים אודות קורס ניהול, עיצוב והפקת אירועים גלשו https://www.cbc.org.il/contentc.aspx?code=9326

**הכותבת היא מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז.  המכללה העסקית, עם מעל  40 שנות ניסיון, מציעה מגוון רחב של קורסי מקצוע והעשרה  בתחום : ניהול והפקת אירועים , ניהול כללי , לוגיסטיקה ומחסנים ,  ניהול פרויקטים , יעוץ עסקי , סחר בינ"ל, רכש ולוגיסטיקה , שיווק ומכירות, חשבונאות וכספים והפקת אירועים .

פורסם על ידי