המדריך למסך הקטן: 5 עצות לקניית מסכי מחשב

המדריך למסך הקטן: 5 עצות לקניית מסכי מחשב

פעם זו הייתה משימה די פשוטה. מסכי המחשב נראו זהים לחלוטין, עם רזולוציה כמעט אחידה, בטווח גדלים מצומצם ובעיצוב לא מאוד מרשים. היום המצב שונה לגמרי, ומספיקה הצצה מהירה אל היצע המסכים הקיים כדי להבין שהמשימה הזו עומדת להיות מאתגרת. בלשון המעטה. אם כן, לפני שתצאו גם אתם אל המסע המפרך, הנה חמש עצות שיעזרו לכם לקבל החלטות.

1 – הכירו את סוגי המסכים

בהשוואה למסכים ה"שמנים" של פעם, היום המסכים דקים ומרשימים יותר, אבל יש ביניהם עוד שלל הבדלים, בעיקר בכל הקשור לאיכות התמונה שנקבל. הסוג הבסיסי והמוכר הוא LCD, מסך המחשב הראשון שהחליף את הדגם העתיק והרחב. זהו מסך שטוח עם תאורה אחורית שמציג בסך הכל תמונה לא רעה, אבל במקרים רבים היא עשויה להיות גם הרבה פחות חדה. סוג נוסף הוא ה-LED, המבוסס – ניחשתם נכון – על נוריות LED. השימוש בנורות אלה מסביר את התמונה החדה יותר וגם את צריכת החשמל הנמוכה יחסית. הסוג השלישי הוא גם האחרון שיצא לשוק, ואלה הם מסכי OLED הנחשבים לאיכותיים וחסכוניים לא פחות, ואף יותר.

2 – הגודל כן קובע

בדקו היטב לאן מיועד מסך המחשב ומה המרחק שלכם ממנו. אם אתם יושבים יחסית קרוב אליו, הימנעו ממסכים גדולים מדי שיקשו עליכם את העבודה. המטרה היא לבחור מסך בגודל מדויק, כזה שתוכלו לראות את כל הפרטים המופיעים עליו בלי לעבוד קשה מדי. זה אומר שגם ההפך הוא הנכון, כמובן. מסך קטן מדי יציג בפניכם הרבה פחות פרטים וידרוש מכם יותר מאמץ.

3 – איכות התמונה

יכול להיות שהמטרה שלכם היא לצפות בסדרות ובסרטים אונליין, אולי אתם מסתפקים בגלישה בפייסבוק אבל גם ייתכן שאתם עובדים עם תוכנות גרפיות ועוסקים בעיצוב למחייתכם. איכות התמונה תשפיע מאוד על האופן שבו תיהנו מהסדרות האהובות עליכם ומהדיוק בצבעים שעל המסך. ככל שאתם זקוקים לתמונה חדה ומדויקת יותר, מומלץ שתשקיעו את הזמן בבחירת מסך איכותי הרבה יותר.

4 – מהירות התגובה

מהירות התגובה היא מאפיין חשוב בעיקר למי שמשחק במשחקי מחשב וצופה בתכני וידאו. ככל שמהירות התגובה של המסך טובה יותר כך תקבלו תמונה חדה וברורה, גם כשהאקשן על המסך בשיאו והדמויות רצות בקצב מסחרר. אם המסך מגיב קצת יותר לאט אתם עשויים לראות תמונות מרוחות, ובפעם הבאה שתצפו במשחק טניס כנראה תפספסו בדיוק את נקודת המשחק, פשוט משום שהמסך שלכם לא עומד בקצב של השחקנים.

5 – זווית הצפייה שלכם

מאחר ואנחנו לא צמודים אל המסך בכל רגע נתון, רצוי לבחון היטב (ומראש) את זווית הצפייה. המשמעות היא שזווית רחבה יותר תאפשר לכם לראות את המתרחש על המסך גם אם אתם מבשלים תוך כדי וגם אם אתם צופים בסרט עם החבר'ה, וכל אחד יושב בפינה אחרת בחדר.

היכנסו להזמנת מסך מחשב אונליין ממותגי Samsung ,Dell, Asus ,LG ואחרים

פורסם על ידי