החלקה אורגנית OXO או החלקת קראטין? יתרונות וחסרונות של כל שיטה

החלקה אורגנית OXO או החלקת קראטין? יתרונות וחסרונות של כל שיטה

החלקת שיער זהו אחד הטיפולים המבוקשים והפופולריים ביותר שנעשים כיום במספרות ובסלונים לעיצוב שיער. אף על פי שזהו הליך כה נפוץ, לא כולם יודעים כי החלקת השיער זו פעולה שיכולה להיעשות בכמה דרכים וטכניקות, כאשר לא כולן מתאימות או בטיחותיות. טרם ביצוע החלקת שיער חשוב לוודא כי אכן סוג השיער מתאים להחלקה שאתן שוקלות לבצע ולברר עוד מספר פרמטרים חשובים. אחת השיטות הנפוצות כיום זוהי ההחלקה האורגנית, זו שיטה שנחשבת יעילה ואהודה בקרב לקוחות מגוונות עם סוגי שיער שונים. עם זאת, קיימות גם החלקות נוספות שנחשבות יעילות כמו החלקה יפנית, החלקת קראטין, החלקת שיער משקמת וכדומה. חשוב להכיר את רוב הסוגים ולעמוד על ההבדלים ביניהם בכדי שתוכלי להתאים בעבורך את סוג ההחלקה הנכונה לך.

החלקת שיער מומלצת החלקה אורגנית:

החלקה אורגנית לשיער בשיטת OXO ORGANIC (או בעברית : אוקסו אורגניק), כשמה כן היא, מבוססת ברובה על מרכיבים אורגניים וטבעיים. החלקת OXO מבוססת על נוסחה ייחודית הכוללת מרכיבים שונים כגון שמן דקל, שמן קקאו, חומצות אמינו, אגוזי שיאה ועוד. אחד היתרונות הבולטים בהחלקה זו הינה העובדה כי ההחלקה איננה מבוססת חומרים כימיים מעשה ידי אדם, פורמלין, גופרית וכדומה. ההחלקה האורגנית מתבצעת אך ורק במספרות המורשות וניתן לזהות אותן לפי המדבקה על הויטרינה שבבית העסק.

החלקת OXO מתבצעת במשך מספר שעות ונעשית על ידי מעצב השיער שהוסמך לעבוד עם החומר ומכיר את התהליך לפרטי פרטים. תחילה, החומר של ההחלקה נמרח על שיער הלקוחה ויש להשאירו על השיער למשך שעה עגולה. בהמשך, יש לשטוף את שיער ולהסיר את החומר הפעיל לחלוטין על ידי שטיפה במים חמים. פעולה זו נחשבת ליוצאת דופן בתחום ההחלקות מכיוון שבעת ביצוע החלקת שיער בהחלקות המתחרות – נהוג להשאיר על השיער את החומר הפעיל עד סיום התהליך. במקרים מסוימים אך נהוג לבצע שימוש במחליק או מייבש שיער כאשר החומר הפעיל מרוח על השיער. פעולה זו גורמת לריחות קשים ועשן רב שעשוי להזיק באופן משמעותי לכל הנמצאים בסביבה.

ההחלקה של OXO ORGANIC נשטפת משיער הלקוחה ורק לאחר מכן יתחיל הספר לעשות שימוש במחליק שיער. משך ההחלקה תלוי באורך, בצפיפות ובעובי השיער. בסיום העבודה עם מחליק השיער ניתן יהיה להבחין כי השיער אכן חלק ומלא ברק. יתרון נוסף שנלווה להחלקה זו – ההחלקה האורגנית נחשבת להחלקה משקמת מכיוון שהמרכיבים המצויים בה הופכים את השיער לרך ונעים למגע ולמעשה מחדשים ומגנים על השיער מפני שבירה ופגמים, כמו כן, החלבונים בהחלקה עוזרים לשיערה להבנות מחדש.

החלקת קראטין פרטים חשובים ומידע

החלקת קראטין נעשית במרבית המספרות וקיימת בכמה גרסאות, חלקן אפילו משווקות את עצמן כאורגניות. חלקן מבטיחות כי השיער יוחלק למשך זמן בלבד אך אחרות מתחייבות על שיער חלק לצמיתות. החלקה זו מכילה בתוכה חלבון קראטין העוזר בשיקום השיער אך אינו חומר אשר מחליק אותו. עם זאת, ישנן כמה נוסחאות של החלקה זו ולכן יש לוודא טרם ביצוע ההחלקה אם אכן היא נחשבת יעילה לשיער "עקשן" יותר כמו שיער מקורזל וכדומה. ברוב הנוסחאות של החלקת קראטין ניתן למצוא חומר משמר המכונה פורמלדהיד / פורמלין. חומר זה נחשב למסוכן לבריאות ומשרד הבריאות אינו ממליץ להשתמש בו. עם זאת, החלקת קראטין נחשבת לפעולה מהירה ותוך מספר שעות תוכלי לצאת מן המספרה כששיערך חלק. בעבר, החלקת קראטין הייתה מאוד פופולרית ותוצאותיה מצאו חן בעיניי הלקוחות אך כיום ישנה העדפה להחלקות בריאות ובטיחותיות יותר וכמובן לשמירה על השיער כשהוא מלא ברק ובריא.

השוואת שיטות להחלקת שיער

כפי שציינו קודם לכן, תוכלי למצוא בשוק מגוון שיטות אך חשוב לערוך השוואה ביניהן ולוודא האם ההחלקות הללו אכן בטיחותיות, יעילות, מה משך הזמן שאורך הטיפול להחלקת השיער, כמה זמן נשמרת ההחלקה וכמובן – כמה עולה ההחלקה.

פורסם על ידי