המדריך מקוצר למתחילים: מה הוא גז פלפל?

בי פוסט

בי פוסט

לפני שנתחיל ונבין מה הוא בדיוק גז פלפל, איך הוא עובד ואילו נזקים הוא עשוי לגרום חשוב שנבין מה אומר החוק. ככלל, זכותו של כל אדם להגן על עצמו מפני פגיעה אפשרית. כשאנחנו ניצבים בסיטואציה שבו אדם אחר מנסה לפגוע בנו, בין אם מדובר במתקפה פיזית, מינית או על רקע לאומני, מותר לנו לפעול כדי לעצור את התקיפה ולהציל את חיינו. יש דרכים שונות לעשות זאת, ובישראל בהחלט חל איסור על שימוש בנשק חם (אלא לבעלי היתר מיוחד כדוגמת אנשי כוחות הביטחון). הפתרון החלופי כולל אמצעי מיגון כדוגמת שוקר חשמלי או גז פלפל. אז עכשיו, כשאנחנו מבינים שמותר לנו להגן על עצמנו חשוב שנבין מה הוא גז פלפל ואיך בדיוק הוא עובד לטובתנו.

התמודדות עם סכנה ברורה ומידית

הרעיון המרכזי מאחורי גז פלפל ברור: עצירת התוקף. כשאנחנו מתיזים גז פלפל לעבר פניו של התוקף אנחנו למעשה משחררים חומר חריף מאוד, כזה שמעורר גירוי משמעותי בעור ויוצר תחושת צריבה. לחיצה פשוטה על המכשיר היא זו שמשחררת את החומר החזק, ואם נכוון אותו לעבר עיניו של התוקף ראייתו תיפגע ופניו יצרבו, לפחות באופן זמני. לפרק הזמן הקצר הזה דווקא יש יתרונות רבים ובעיקר זהו הזמן שלנו לתפוס פיקוד. אם יש לנו אפשרות להזעיק עזרה זה בדיוק הזמן שבו נעשה זאת, וזו בדיוק ההזדמנות להימלט מאדם שמטרתו היחידה היא לפגוע.

האם גז פלפל עושה את העבודה?

התשובה היא בהחלט כן. גז פלפל יוצר את חלון ההזדמנויות שאנחנו זקוקים לו כל כך במצב מאיים ומסוכן כל כך. בעוד גז מדמיע עשו להשפיע באופן משמעותי הרבה יותר ובעוד שוקר חשמלי מכניס את האדם השני למצב של הלם, גז פלפל עובד באופן מדויק, מדוד וזמני מאוד. הוא מורכב מחומרים טבעיים בלבד, וככזה הוא גם מספק תוצאה טובה לא משנה באיזה תרחיש אנחנו נמצאים. כך, אם גז מדמיע מתקשה לעצור תוקף בגלל השפעתו על מערכת העצבים (המשובשת אצל תוקפים רבים שנמצאים במצב של טירוף), לגז הפלפל אין את המגבלה הזו. הוא עושה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות, והוא מספק לנו פתח להימלט.

תמונה: Depositphoto

פורסם על ידי