בלי כסף וללא השכלה ממסדית, הבת ימי שהצליח להקים חברה מצליחה ומכללה לקידום אתרים

בלי כסף וללא השכלה ממסדית, הבת ימי שהצליח להקים חברה מצליחה ומכללה לקידום אתרים

איך הנער הבת ימי שהיה חי בדירת חדר עם המשפחה + הסבתא + הכלב הלא ממושמע, הגיע לנהל חברת קידום אתרים מצליחה + מכללה לקידום אתרים + 150 אתרים פעילים ואפילו סטארט אפ שיוצא בתחילת השנה, מה האחרים עושים לא בסדר?

לפי שמוליק דורינבאום, מנהל חברת הקידום "שמול קידום אתרים" שמונה כיום כ-8 עובדים שנמצאת באזור, אין באמת ערך להוציא מעצמנו 100%, מי שעושה 100% בחיים שלו – מגיע לנחלה, וזה מדהים ומעולה, אבל לשמול זה לא הספיק, והוא ידע שאם יעשה 100% הוא יגיע למקום טוב, אבל אם יעשה 150%, הוא יגיע למקומות שאחרים רק קוראים בספרים עליהם.

כשהיה בן 23 עבד בדפי זהב וחשב שיש שם כמה דברים לא "אפויים" אז יצא לעצמאות והחליט שבונה אתר אינטרנט חדש, שיהיה מתחרה לדפי זהב (כן, הוא היה עד כדי כך אופטימי) רק עם עוד כמה פרמטרים שעוד לא ראו בשום אתר, לצורך הדוגמא: "עסק זה פתוח כרגע", משהו שאנחנו מכירים כבר מעולם האינדקסים כמו "איזי" וחבריו, שמול עשה זאת לפני עשור וקצת, אבל מה, לא ידע איך לפרסם את האתר, אז גם בהרצאות שלו הוא תמיד "משוויץ" איך הוא שרף יותר מ150,000 ₪ וחברות טובה עם חבר שהיה השותף לחלום הזה בשביל לפרסם את האתר הזה, מה שכמובן, נגמר ככישלון כמעט מוחלט.

אבל בתור אחד שדוגל במשפט "fail fast succeed faster" הוא החליט לא לוותר ולהמשיך, גם אם זה אומר לנסוע באוטובוסים (וזה כי הוא מכר את היונדאי שלו בשביל באנר בוואינט, אמיתי לגמרי)

רק אחרי שבדק את העולמות הרגילים של באנרים ואופטימיות, מישהו הציע לו לקדם את האתר שלו ובשביל להבין מה בדיוק הציעו לו כרגע, הוא התיישב לקרוא על זה וללמוד. משם הוא מספר, הכל הפך להיות עלייה בחיים שלו, וגם כשהיה קשה, לפחות היו מטרות חדשות, ריאליות יותר, צמודות יותר לקרקע.

היה כל כך קשה להכיל את הידע, את המטרות ואת העסק שהקים, שאפילו ספג סרטן למשל שנה וקצת מהחיים שלו, שכללו 2 ניתוחים, אחד בשביל להוציא את הסרטן מהגוף ואחד רק בשביל להציל זרע, שבזכות הניתוח הזה בלבד, יש לו 2 ילדים מקסימים היום. (לכתבה המלאה ב-YNET על ההחלמה ועל הספר שכתב בזמן המחלה)

בת ימי, שלא סבל את ימי בית הספר, הלך ללמוד בכל מקום אפשרי, אונליין ואופליין את כל העולם הזה של קידום אורגני, הוא נרשם לקורס קידום אתרים ב- SEO College, (שכבר לא קיימת כיום), והקשיב והפנים ואף התחיל לעבוד בחברה שלימדה בקורס, כבר חודש לפני סיום הקורס.

והיום, אחרי 15 שנה כמעט של פעילות בתחום ה-SEO (מרצה בכנסים מוכרים מאוד בתעשייה, העביר את כל הקורס SEO בהאקר יו, פסגות, שיעורים ספציפיים ב"בצפר" ואפילו בהרצאות בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי ועוד!) "הגיע הזמן" הוא טוען, ופתח מכללה משלו, בה הוא מספר הרבה מאוד מהסודות ה(ממש) מוגזמים שלו על התעשייה ועל איך הוא הרוויח את הפעם הראשונה שיכל להגיד בראיון "אני רוצה 25,000 ₪ לחודש" והמנכ"ל הסכים באותו רגע להחתים אותו על חוזה, שעד היום הם כמובן חברים טובים, אבל כמובן, לא באותה חברה, אלא כמתחרים.

שמול כבר צמח גם משם והפך לבעלי חברת קידום אתרים מצליחה אשר מקדמת בין היתר את אונ' חיפה, WOBI, ארכה ועוד, יועץ לחברות גדולות, כמו הדיוטי פרי שייעץ להם כמעט 4 שנים, וואלה מזלטוב, אברהמסון, מותג האופנה הצרפתי קטימיני ועוד.

שמול עשה כברת דרך וטוען שהוא מלמד בדרך שונה, בדרך שיותר "מכינה למציאות" מאשר "מכינה לראיונות בSEO". מקבלים הסטודנטים אפילו מחשב נייד מתנה עם כל הכלים החשובים לתהליך ה-SEO וללימוד הפרקטי שבכיתה, מעוניינים לבדוק אם הוא צודק, לנו נשאר רק לאחל לו בהצלחה ולקוות שהוא בדרך למקום גבוה יותר ממה שהוא מצפה.

לאתר הבית של המכללה: https://www.koalix.co.il ולפוסט שכתב בבלוג על הסטארט אפ החדש שיוצא בתחילת השנה: לפוסט המלא

כתבות נוספות שהיו על שמול:

http://mynetbatyam.co.il/article/4041

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4809081,00.html

פורסם על ידי