בור ספיגה – כיצד שומרים עליו נקי

בור ספיגה – כיצד שומרים עליו נקי

בכל אזור, בין אם זה אזור מגורים, אזור מסחרי או כל אזור אחר, אנחנו יכולים למצוא מקורות ניקוז של מערכת הביוב, מקורות דרכן עוברות צנרות הביוב מהמבנים השונים. מקורות אלו כוללים בין היתר בורות ספיגה, משם הצנרות מתחברות אל תשתיות הביוב הכלליות. בצורה כזו, הביוב יכול לזרום בצורה חלקה ונכונה.

אם קיימת סתימה במערכת הביוב, אחד המקומות בהם אנחנו נוכל לראות את זה, יהיה בבור הספיגה. שכן הוא יעלה על גדותיו ובמקרים מסוימים אף יפרוץ החוצה אל הרחוב. מה שכמובן יגרום לסכנה בריאותית רחבה לכל תושבי האזור.

על מנת שאותו בור ספיגה לא יתמלא ולא יגרום לדליפה של ביוב החוצה, אנחנו צריכים לשמור עליו משני המקומות, כלומר, גם מהצנרות עצמן, מתוך המבנים הכוונה, וגם מתוך בור הספיגה. אנחנו צריכים לוודא שהוא תקין ושניתן להשתמש בצורה סדירה.

לפני שנסביר כיצד זה מתבצע, חשוב לומר, אומנם חלק מהתהליך קשור לחברות מקצועיות שמטפלות בצנרות ביוב בכלל ובורות ספיגה בפרט, אך בעיקרון, גם אנחנו כמי שמשתמש במערכות הביוב באופן תדיר, צריכים לדעת לשמור עליהן נקיות ובעיקר פתוחות, אחרת היא עלולה להיסתם, ועם הזמן יכולה להיות דליפה משמעותית אל שטח חיצוני.

כיצד שומרים צנרות ביוב ובורות ספיגה

על מנת לשמור על מערכת הביוב במבנה נקייה, בין אם זה מבנה מגורים או כל מבנה אחר, אנחנו לא צריכים לעשות הרבה. בסך הכל עלינו להימנע מהכנסת חומרים שעלולים לגרום לסתימה של המערכת.

לפעמים נדמה לנו שצנרת הביוב יכולה לספוג כל דבר, אך זה לא כך, מאחר ויש חומרים אשר אינם מומסים במים, מה שיוצא הוא, שהם פשוט נשארים שלמים, נדבקים לדפנות הצנרת, לעיתים הם גם נדבקים ביחד לעיסה אחת שלמה, מה שמוביל לכך שישנו גוש שלם שמפריע לתנועה בתור הצנרת.

אנחנו נוכל להרגיש את זה תוך זמן קצר, גם אם הצנרת לא תעלה באופן מיידי על גדותיה, שכן, מה שיקרה הוא שיעלו ריחות מאוד לא נעימים לאוויר. וזה יגרום לתחושה של אי נוחות קשה. עם הזמן, הקושי והכובד על הצנרת עלולה לגרום לכך שהחומרים לצאת החוצה והצנרת עלולה לקרוס.

אנחנו נרגיש את זה, בין היתר, גם בבור הספיגה אשר עלול להתמלא. במקרה כזה, אנחנו צריכים להזמין חברה מקצועית אשר תשאב את כל מה שנמצא בתוך הבור. היא תשתמש במערכות שאיבה חשמליות, אשר יאפשרו גם לשאוב מבור הספיגה וגם מתוך הצנרת. המערכות ינקו לגמרי את כל מה שצריך בשביל שיהיה ניתן להתחיל ולעבוד עם צנרת הביוב שוב. אם יהיה צורך, הרי שניתן לבצע תיקון כללי למערכת.

כאמור, עדיף שלא להגיע כלל למצב כזה, אך אם אנחנו כבר שם, רצוי להיעזר בחברה מקצועית שתוכל לעזור לנו להתמודד עם המצב במהירות.

פורסם על ידי