איתור נזילות מים

איתור נזילות מים

אם יש לכם רטיבות בבית ואתם לא יודעים מהיכן הרטיבות, באמצעות מכשיר איתור נזילות מים תוכלו למצוא את מקום הנזילה ולטפל בה. חשוב לטפל מהר בנזילות  מים מאחר שאם לא מטפלים בהם מהר נגרם נזק גדול יותר לדירה ולבניין שעלול להסתיים במקרה הגרוע בקריסה. עם איתור נזילות מים באמצעות מכשיר לאיתור נזילות ניתן לגלות רטיבויות וסדקים שלא ניתן להבחין בהם בעין רגילה ואף לדעת מהיכן מקורם.

לשם מה יש צורך באיתור נזילות מים?

השימוש באיתור נזילות מים נעשה במקרים בהם יש לנו נזילה אשר לא ניתן לדעת מהיכן והיא. בדר"כ שאנו רוכשים דירה יש לנו בדיקת בדק בית אשר בין היתר בודקת את ליקויי הדירה השונים וכן את ליקויי הבניין. בדק בית בוחן אם יש לנו נזילות בבית ולהיות מודעים לקיומם של ליקויים שונים הקשורים לצנרת ולאיטום שיוצרים רטיבות בתוך הבית. איתור נזילות מים נעשה באמצעות מכשור מתקדם אשר מגלה את הסביבה באמצעות טמפרטורה והמיקום המדויק שבו יש את הרטיבות. רטיבות אשר לא מתוקנת עלולה לגרום לעובש בקירות ואף במקרים קיצוניים לקריסת הדירה. לכן חשוב לטפל כמה שיותר מהר בנזילה שלא יהיה לנו נזק גדול יותר.

מתי יש צורך באיתור נזילות מים?

בדר"כ בקניית דירה חדשה יש צורך איתור נזילות מים כחלק מבדיקת בדק בית אשר מתבצעת באופן שגרתי שאנו רוכשים דירה. אך במקרים בה אנו רואים רטיבויות בקירות הבית או בתקרה יש צורך לקרוא לאיש מקצוע שיגיע עם מכשיר לנזילות מים ויאתר את מקום הנזילה, האם זה מהגג עצמו או מבלטות. באמצעות מכשיר לאיתור נזילות ניתן לדעת בוודאות היכן הנזילה ולטפל בה בהתאם.

למה חשוב שיהיה מכשיר לאיתור נזילות?

מכשיר לאיתור נזילות נותן לנו מידע מדויק אודות הנזילה שללא השימוש בו לא ניתן לדעת. באמצעות מכשיר זה ניתן לדעת בוודאות היכן נמצאת הנזילה האם היא מהגג או מהבלטות עצמן, מה מצב הנזילה, הטמפרטורה ועוד פרטים שאנו צריכים לדעת בעת תיקון נזילה. באמצעות מכשיר זה ניתן גם לדעת על סדקים שיש בקיר איפה וכמה. מאתר נזילות מים מה שטוב במכשיר זה שהוא מגלה נזילות שהעין האנושית אינה יכולה לאתר לבד.

האם תמיד יש צורך במכשור לאיתור נזילות?

לא תמיד יש צורך במכשיר לאיתור נזילות, לרוב ניתן לראות את הנזילה גם ללא המכשיר, אך ישנם מצבים שונים שקשה לאתר את הנזילה בקירות ורק מכשיר לאיתור נזילות יכול לאתר את הנזילות באופן מדויק וכן לטפל בו בהתאם. חשוב לאתר נזילות במיוחד לפני עונת החורף אשר גורמת לנזילות רבות מהגג עקב מזג האוויר הגשום והסוער. איתור נזילות בזמן עוזרת למנוע עובש, פטריות וכתמי רטיבות אשר משפיעים על בריאותנו האישית. לכן יש לאתרם מהר ככל האפשר על מנת שלא יגרמו לנו נזק בריאותי.

צילום: pixabay

פורסם על ידי