איך מגבשים צוות חדש

איך מגבשים צוות חדש

זה אמנם לא קורה לעתים קרובות, אבל ההזדמנות לגבש צוות חדש לגמרי מאפס, יכולה להיות אחת החוויות המהנות ביותר שמנהל יכול לחוות. אבל איך עושים זאת נכון? הנה כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם בגיבוש צוות חדש.

אחת הדרכים היעילות לפתיחת תהליך הגיבוש, בעיקר כשמדובר בצוות חדש, הוא תכנון יום גיבוש לעובדים בעזרת חברה המתמחה בתחום זה. יום גיבוש שכזה, המפעיל אתגרים מרתקים ומשעשעים בחיק הטבע, עשוי להיתפש כיום כיף לצוות עובדים חדשים, שכול אחד מהם ישמח על ההזדמנות לצאת מהמשרד ולהכיר טוב יותר את עמיתיו החדשים לעבודה.

שלבים לגיבוש מוצלח של צוות חדש

שלב 1: בנייה מנטלית אבן על אבן

בניית צוות טוב דורשת סבלנות, תכנון יסודי, משמעת ונכונות לא לנסות הכול בבת אחת. רומא לא נבנתה ביום אחד, וגם בניית צוות חדש לא. מומלץ להתחיל ביסודות ולפתח את התשתיות והתהליכים תוך כדי הצמחת הצוות. אם תנסו לעשות זאת בבת אחת, או לצפות שערב גיבוש לעובדים יספק מיד את התוצאות המקוות, אתם מסתכנים ביצירת יותר מדי הסחות דעת, שירחיקו את המיקוד ממשימת הליבה.

כלומר, במקום למהר ולנסות להשיג צוות מושלם באופן מידי, יש להתמקד קודם כל בביסוס היסודות, ורק אז להוסיף להם אבן על אבן. גישה כזאת תאפשר לכם להתאים ולשנות כיוון במהלך הצמחת הצוות.

שלב 2: יצירת אֲמָנת צוות

התחילו ליצור את אמנת הצוות בהקדם האפשרי. זה לא אומר שאי אפשר יהיה לשנות ולהתאים את האמנה בהמשך הדרך, אבל עצם יצירת האמנה, כבר תסייע לכם לצמצם ולהתמקד במה שבאמת חשוב לעשות כעת.

  • כיצד ליצור את אמנת הצוות?

אמנה זו צריכה לתאר יעד שהוא ממש ממש חשוב, ועליה לתת מענה לשלוש שאלות מרכזיות:

  • מהי תכליתו המרכזית של הצוות?
  • מהי התוצאה הרצויה מפעילות הצוות?
  • כיצד תושג תוצאה זו?

כשתתחילו להיתקל במכשולים או בחוסר וודאות לאורך הדרך, אמנת הצוות שיצרתם היא זו שתעזור לכם ולעובדים להתמקד מחדש, לפי הצרכים שלכם. וטיפ נוסף לניהול: הדפיסו את האמנה ושימו אותה על שולחנות העובדים, כתזכורת. אם תשלחו את האמנה באופן אלקטרוני, זה יהיה כאילו לא יצרתם שום אמנה, כלל ועיקר.

שלב 3: לגייס את העובדים הנכונים

גיוס עובדים הוא בין ההחלטות החשובות והאסטרטגיות שעומדות לפתחם של המנהלים. מדוע? כי בסופו של דבר, האנשים שאתם מעסיקים כדי לבצע את העבודה, ישפיעו על התוצאות העסקיות שתצליחו להשיג.

יצירת כימיה צוותית נהדרת מתחילה בגיוס מועמדים על סמך הדחף והמוטיבציה שלהם, על סמך מי שיוכל להסתגל לתפקיד וללמוד את הכישורים הדרושים. במילים אחרות – Hire for will, and train for skill (כלומר, גייסו את בעל הרצון, והכשירו אותו במיומנויות הנדרשות).

קחו את הזמן על מנת לוודא שהאנשים החדשים שאתם מצרפים לצוות נלהבים, רוצים ומצליחים להיות חלק מהצוות. גיוס קבוצה של אנשים, שהם בעלי מוטיבציה לתרום את תרומתם כדי שהצוות יצליח, יוכל להוביל את העסק לכיוון הנכון.

שלב 4: לקבוע יעדים שאנשים מבינים

קביעת יעדים לצוות העובדים, נשמעת כמו גישה ניהולית סטנדרטית, אבל למעשה זה צעד קריטי בבניית צוות חדש. מדוע?

כי בדומה לאמנת הצוות, קביעת יעדים לצוות חדש מאפשרת לכם לבסס תכלית משותפת ומרכזית לכול מה שהצוות עושה ויעשה. ומכיוון שרבים מחברי הצוות עובדים יחד לראשונה, תכלית זו תוכל ליצור בסיס משותף באופן מידי.

כדי שהצוות יוכל למדוד ולהעריך אם הצליח לעמוד ביעדים, חשוב להציב יעדים בעלי משמעות מפורטת וספציפית. לדוגמה, הגדרת היעד כ ׳הגדלת המכירות׳, אינה יעילה כמו ההגדרה ׳להשיג מכירות של X שקלים בשנה הראשונה׳.

שלב 5: להתמקד במערכות היחסים

אמנם, הפקת אירוע חברה גרנדיוזי, יכולה לתרום לגיבוש צוות עובדים חדש, ולהידוק מערכות היחסים בין חברי הצוות, אבל זה רק צעד אחד מני רבים.

מלבד גיוס העובדים הנכונים וקביעת יעדים יעילים, שהוזכרו לעיל, מרכיב חשוב נוסף בבניית צוות מצליח הוא יצירת סביבת עבודה שמשרה אווירה של עבודה משותפת והצלחה משותפת.

קחו בחשבון שהתוצאות הטובות ביותר מגיעות מצוותים שחבריהם חשים שההצלחה של הצוות היא קולקטיבית. אנשים שעובדים יחד וסומכים זה על זה כדי להשיג את התוצאה הרצויה, היא הדינמיקה שאתם רוצים לראות במקום העבודה שלכם.

פורסם על ידי