איך לבחור תיק לכיתה א'

איך לבחור תיק לכיתה א'

רגע לפני שהילד שלכם עולה לכיתה א', עליכם לרכוש ציוד חדש על פי רשימה מסודרת אותה מקבלים מבית הספר. ההחלטה החשובה ביותר היא בחירה נכונה של תיק בית ספר, את הילקוט כדאי לבחור יחד עם הילד, אך בעוד הילד יבחר את התיק על העיצוב וההדפסים של דמויות מוכרות וממותגות, עלינו ההורים לקבל החלטה שקולה ואחראית, להשוות מחירים ולשים לב לפרמטרים חשובים כמו נוחות, רצועות נשיאה אורתופדיות, גב ארגונומי תומך, גודל ומשקל התיק, חלוקה פנימית, עמידות וכדומה.

ילקוט איכותי לילדי כיתה א'

סיור קצר בחנויות כלי כתיבה ותיקים מגלה עולם שלם של תיקים לילדים העולים לכיתה א'. ישנם מותגים מוכרים ומומלצים ושלל תיקים ממותגים פחות מוכרים אך מוצלחים ואיכותיים לא פחות. הכלל שצריך להנחות אותנו ההורים הוא לבחור ילקוט אורתופדי עם גב מרופד ורצועות נשיאה נוחות המתאימות באופן מושלם לגופו של הילד. כמו כן, חשובי לשים לפרטים הבאים בעת רכישת תיק לכיתה א':

  • תחתית קשיחה המונעת נזק לגבו של הילד.
  • גב אורתופדי תומך, עמיד ואיכותי.
  • כתפיות איכותיות ומרופדות מחומר נושם עם מנגנון הצלבה לחיבור הכתפיות.
  • חלוקה פנימית נוחה וחכמה.
  • תא קדמי המתאים לקופסת אוכל.
  • תא חיצוני לאחסון בקבוק שתייה.
  • רוכסנים עמידים וחזקים.
  • מנגנון נוח לכוונון רצועות הנשיאה כדי להתאים את התיק לגופו של הילד.
  • מקום אחסון לקלמר, כלי כתיבה וציוד נוסף.

כדאי לדעת כי ישנם דגמים איכותיים של תיקי בית ספר המיועדים לילדים העולים לכיתה א', ביניהם תיק חד קרן אורתופדי עם ידית נשיאה נוחה, כתפיות נשיאה מרופדות, רגליות עמידות למניעת שחיקת תחתית הילקוט, חלוקה פנימית חכמה ויתרונות נוספים. חשוב לזכור כי ילדים נוהגים להשליך את התיק על הרצפה, לכן יש לבחור ילקוט עמיד מחומרים איכותיים ובטיחותיים.

משקל התיק וחלוקה פנימית

ילדים בכיתה א' נושאים על גבם משקל כבד, לכן בחירה נכונה של הילקוט מאפשרת להורים לשמור על בריאותם של הקטנטנים. יש מגוון דגמים של תיקים לכיתה א' והבחירה אינה פשוטה, לכן כדאי לרכוש את הילקוט רק מחברה מקצועית ואמינה המשווקת תיקים באיכות גבוהה ודואגת לבריאות הילדים הקטנים.

כדאי לדעת כי ילד אינו אמור לשאת ילקוט עמוס במחברות, ספרים, חוברות, מכשירי כתיבה וציוד נוסף, במשקל העולה על כ-15% ממשקל גופו. לכן, אנשי המקצוע ממליצים לבחור תיק יחסית קל העשוי מחומרים עמידים, וכך ניתן להפחית את המשקל שהילד צריך לשאת על גבו. כמו כן, חשוב לשים לב לחלוקה הפנימית של התיק, חלוקה נכונה מסייעת לילד לשאת את התיק בנוחות ובבטחה.

עיצוב ומחיר

כאשר רוכשים תיק לילד העולה לכיתה א', נושא העיצוב והמיתוג חשוב לא פחות מהמחיר, כמו כן חשוב לוודא כי התיק עומד בתקנים המחייבים. כל הילדים רוצים תיקים ממותגים בעיצוב מרהיב, עם דמויות מוכרות מסדרות הטלוויזיה ומסרטי הקולנוע החביבים עליהם. בעזרת הילד ניתן לבחור את התיק המתאים מבחינת מיתוג, אך חשוב לערוך סקר שוק ולרכוש תיק אורתופדי עמיד ואיכותי שיחזיק מעמד תקופה ארוכה, בהתאמה למאפייני גופו של הילד והמשקל שעליו לשאת.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי