חשד: גנב תעודת זהות וניסה למכור אותה בפייסבוק

חשד: גנב תעודת זהות וניסה למכור אותה בפייסבוק

אזרח אוקראיני בן 51, השוהה בישראל, נעצר במוצאי חג סוכות בחשד שניסה למכור באמצעות הפייסבוק תעודת זהות שגנב יום קודם מתושבת בת ים.

בערב חג סוכות [11 באוקטובר] הבחינה גלית, תושבת בת ים, כי רכבה נפרץ ונגנב ממנו התיק שלה שהכיל תעודות ומסמכים אישיים. "בתיק שלי היו תעודת הזהות, ארנק עם כסף, צ'קים להפקדה, הרישיון, מפתחות הבית ועוד", סיפרה לנו גלית, "כתבתי בפייסבוק שנגנב לי התיק ואם מישהו מוצא תעודת זהות או רישיון שיפנה אלי. ואכן מישהי יצרה אתי קשר, וסיפרה שמישהו פרסם תעודת זהות עם תמונה של אישה שנראית כמוני. היא אמרה שזה פרסום ברוסית וביקשתי שתכתוב בשמי שזה שלי. הוא לא ענה לה, אבל האמת ששלוש בנות כתבו לי שראו את הפרסום שלו אבל הוא לא חזר לאף אחת.

"בצאת החג פתחתי את הנייד וקיבלתי ממנו הודעה בה הוא דרש 200 ש"ח על השבת תעודת הזהות שלי, ושהוא יהיה במצבה בשעה 19:00. אחת המתרגמות אמרה שהוא נראה לה נוכל וכדאי לי לפנות למשטרה, וככה עשיתי. קבענו איתו לשעה 20:00, ובינתיים פניתי לתחנת המשטרה".

לדברי גלית, הגנב לא ממש ידע עברית. "ביקשתי שיחזיר לי את כל התיק, את כל מה שלקח, לא רק את תעודת הזהות, כי ככה השוטרים ביקשו שאמשוך זמן כדי שיגיעו מאחוריו וילכדו אותו. הם אכן לכדו אותו. אבל רק את תעודת הזהות קיבלתי בחזרה".

ממשטרת מרחב איילון נמסר כי בחיפוש על גופו של החשוד נמצאו תעודת הזהות של גלית וכן תעודת זהות מזויפת, תעודות נוספות וכסף רב במזומן. מעצרו של החשוד הוארך מספר פעמים והיום (ראשון) הוא הובא שוב להארכת מעצרו בבית המשפט השלום בת"א.

פורסם על ידי