לוחם ה-MMA מבת ים יילחם בזירת כלוב בניו יורק

חיים גוזלי מנצח בהיכל מנורה | צילום בלאטור ישראל

חיים גוזלי מנצח בהיכל מנורה | צילום בלאטור ישראל

חיים גוזלי, מגדולי וותיקי לוחמי ה-MMA בעולם ותושב בת ים, הוזמן להשתתף בקרב שייערך בתוך זירת כלוב במדיסון סקוור גארדן בניו יורק – היכל ספורט ובידור שהיה (בין היתר) משכנם של קרבות גדולים בהשתתפות מתאגרפים כמו מוחמד עלי ומייק טייסון.

ה-MMA הוא ענף ספורט פופולרי מאוד שמהותו שילוב אמנויות לחימה. החוקים הם שאין חוקים, כלומר לוחם ה-MMA רשאי להשתמש במגוון רחב של טכניקות לחימה ידועות כמו קרטה, ג'ודו, אגרוף קלאסי ואגרוף תאילנדי, היאבקות, וג'יו ג'יסטו ברזילאי. הקרבות הם פיזיים ואלימים, כאשר עשרות מיליונים בכל רחבי העולם נהנים לצפות בהם.

את האירוע בניו יורק שיתקיים בחודש יוני הקרוב מארגן ארגון בלאטור MMA המאגד לוחמים מהטובים בעולם. רק לפני כחצי שנה ערך הארגון כאן בישראל, בהיכל מנורה בתל אביב, אירוע ענק בו השתתף גם חיים גוזלי. "היה לי קרב נגד אמריקאי בשם זיין קלארק", הוא מספר, "וניצחתי בדקה וחצי. אני מאמין שזה נתן לי כניסה לקרב בניו יורק. כשהתקשרו להזמין אותי זו הייתה הפתעה. זה האירוע הכי גדול שהיה בניו יורק עד היום והוא מתקיים בהיכל אגדי".

כדי להיות מוכן לקרב, מתכוון גוזלי להתאמן במשך שלושה חודשים בניו יורק. "אני מממן את האימונים", הוא מדגיש. "אני אגור בניו יורק שלושה חודשים ושם אתאמן עם האקדמיה של רנזו גרייסי. הוא המאמן שלי ב-20 השנים האחרונות. אני כמובן הולך לעבוד בשיווק הקרב בקהילה היהודית ישראלית כדי להביא כמה שיותר קהל לאירוע. אני חייב שיבואו לעודד אותי ונעשה היסטוריה, נצבע את המדיסון בכחול-לבן. מאז שנות ה-40 לא היה לוחם יהודי שנלחם במדיסון סקוור גארדן ובייחוד לא ישראלי, שזה הפעם הראשונה".

תהיה שם לבד הרבה זמן. 

"כן, אני טס לבד. זו הפעם הראשונה שאני עוזב את הבית לכל כך הרבה זמן. בזמן שאני אהיה שם גם יהיה לי יום הולדת, ולחגוג לבד זה משהו שאני לא זוכר".

מה המשמעות של ניצחון בקרב כזה?

"זה יוקרה לנצח בזירה הכי מפורסמת בעולם. אסור לשכוח שאני כבר בן 44, ולהגיע לזירה הזו בגיל הזה לא הרבה מצליחים. למעשה כיום נשארתי הלוחם הכי מבוגר בתחום. גם היריב שלי די מפורסם, אבל אסור לי להגיד את השם שלו עד למסיבת העיתונאים הרשמית של הארגון".

אתה מתרגש?

"אני חש התרגשות לא בגלל הקרב עצמו, אלא בגלל הדרך שאני הולך לעבור בשביל להגיע אליו".

איך מתאמנים לקראת קרב כזה?

"האימונים מורכבים מכמה סוגים. ג'יו ג'יטסו, אגרוף, היאבקות, כושר ואגרוף תאילנדי, וגם שילוב של הכל שזה ה-MMA. אני מתכוון להתאמן 6-7 שעות ביום. שינה זה גם דבר חשוב, בשביל לאושש את הגוף צריך לפחות 6 שעות שינה בלילה. וגם יש אמבטיות קרח שעושים להתאוששות של הגוף. יש לי להוריד עוד 6 קילו עד לקרב אז אני גם בדיאטה חזקה שכוללת ארוחות מיוחדות לפי משקל ולפי זמנים, והכל בהשגחת תזונאי צמוד שנשאר בארץ אבל אנחנו בקשר טלפוני".

כרזת האירוע בניו יורק

כרזת האירוע בניו יורק

 

פורסם על ידי