האם מחירי הדירות בבת ים יעלו בשנת תשע"ח?

רחוב בלפור

רחוב בלפור

מה יקרה למחירי הדירות בבת ים בשנת תשע"ח? האם הם יעלו? או יירדו? אולי יישארו יציבים? השבוע פנינו לחמישה משרדי תיווך מובילים בעיר ושאלנו לדעתם.

משה בוזגלו, מנהל חן נכסים: "לא נראה לי שהמשקיעים, אלו שקונים דירות להשקעה, יחזרו למשחק, גם בגלל חוק מס דירה שלישית וגם בגלל מס הרכישה הגבוה. כשהמשקיעים לא במשחק, השוק יותר צונן ונראות פחות עסקאות. לגבי מוכרי דירות למגורים, מתבהרת מגמה מאוד ברורה שמי שחייב ממש למכור את הנכס יתפשר על מחיר כך שהמחירים יהפכו לקצת יותר ריאלים. אני אופטימי לקראת השנה הבאה. אני לא יודע אם המחירים יירדו, אבל בהחלט לא ינסקו כמו שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות".

קרול אליאב, זכיינית רימקס שיא: "זו שאלת מיליון הדולר. אין מתווך שלא עסוק בשאלה החשובה הזו בימים אלו. בשבוע שעבר היה כנס רימקס ונאמר שלא נרשמה ירידת מחירים, אלא אפילו הייתה עלייה בחודשים האחרונים, למרות שקצב המכירה ירד. עדיין לא הייתה ירידת מחירים כפי שציפינו. אנחנו מוכרים את הנכסים במחירים נורא יקרים שקשה להאמין, אבל אנחנו לא אלו שקובעים את המחירים, אלא הקונים. כרגע יש הרבה אנשים שיושבים על הגדר ולא יודעים מה כדאי – האם לקנות או להמתין, הם ממש אובדי עצות. אני חושבת שכשהשוק ייפתח ותהיה התעוררות, שוב תהיה עליית מחירים. גם אנחנו כאנשי נדל"ן לא רוצים עליית מחירים, כי כשהמחיר נמוך אנחנו מוכרים יותר. לצערי, אני חושבת שתהיה עליית מחירים, זאת על פי הניסיון שלי בשנים האחרונות. זה מה שקורה לאחר תקופה של תקיעות, כשאנשים לא קונים, ואז זה נפרץ וישנה הסתערות של קונים והמחירים עולים. זה קרה לא פעם ולא פעמיים".

יאיר בר יוסף, מתווך מתיווך המרכז: "השוק נעצר, זאת על פי התכנית של השר כחלון וכעת יורדות כמות העסקאות כי מצד אחד הוא נטרל את המשקיעים, ומצד שני גם את הזוגות הצעירים שהוא מבטיח להם חלומות על זכאות לדירה, ומי יודע כמה שנים זה ייקח מאחר שהקרקע המיועדת לא מופשרת לבנייה. נותר רק שוק משפרי הדירות, שזה משפחות שרוצות להשתדרג לדירה גדולה יותר. נוצר מצב שהמחירים עדיין גבוהים וזה מאתגר, ועל כן ישנה האטה במכירת דירות מקבלנים ואף מיד שנייה. בדרך כלל אחרי עצירה מגיעה ירידה אבל מי יודע מתי ובכמה".

עידן רוזן, בעל משרד יודן תיווך: "התחזית שלי מגיעה עם תקווה שתחול ירידה במחירים. המחירים יתמתנו על פי השוק הרצוי והראוי ושבת ים תעלה על המפה ובגדול. בשלוש שנים האחרונות בת ים עשתה עלייה משמעותית בתחום הנראות ומבחינת אוכלוסיית העיר, הרבה עולים הגיעו לגור כאן וגרמו לעיר לשנות את פניה. כולי תקווה שגל העלייה המשפר ומשנה את העיר ימשיך".

אלי פולטוב, בעלי משרד תיווך ארמון שיווק ויזמות בע"מ: "אני חושב שהמחירים יירדו בין 5-10 אחוזים בגלל שהכסף מתייק. זה החל כבר ב-2016. הריבית גם עלתה פי 2, מה גם שהבנקים מקשים עם התנאים למשכנתאות ויש את מחיר למשתכן שתפס תאוצה. כל זה אמור להביא מצב של רגיעה אל שוק הנדל"ן, אבל, וזה אבל גדול, אם יקרה משהו במישור המדיני, המחירים יכולים לקפוץ חזרה כמו בומרנג כי הרבה נשענים על מחיר למשתכן. אני מאמין שנחווה ירידה וכבר מתחילים לחוש אותה בשטח. יש האטה בכמות העסקאות והצעד הבא הוא ירידה במחירים".

מגדלי בת ים

מגדלי בת ים

פורסם על ידי