טיול לשבת: נחל סער

צילומים: איציק טהורי

צילומים: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

רבים מאתנו טסים לחוץ לארץ כדי לראות נחלים ומפלי מים שוצפים, נופי הרים מכוסי שלג ופריחה בשלל צבעי הקשת. אבל גם לנו יש במה להתגאות בארצנו הקטנה והצחיחה. אחרי מכת גשם קטנה, הטבע  אומר את דברו והנחלים היבשים מתעוררים לחיים, הפקעות באדמה שולחות את הגבעולים והפרחים בשלל צבעים וריחות, וכמובן הנחלים והמפלים זורמים בעוצמות שלא נופלות ממפלים בחו"ל.

הטיול שלנו לשבת מוביל אותנו אל אחד המפלים והנחלים היפים בארץ, נחל ומפל סער. נחל סער יבש בכל ימות השנה והוא  זורם רק אחרי מטח  גשם. בשבועות האחרונים אכן הצפון ספג מנה יפה של גשמים והנחל והמפלים שוצפים במלוא אונם להנאת המטיילים. חשוב לזכור, צבע המסלול הוא כחול.

את המסלול ניתן לעשות בטיול מעגלי קצר או אורכי ארוך. עוד בסביבה: שמורת הבניאס, בריכת הקצינים ומסעדות דרוזיות שניתן לשבת ולאכול בהן אוכל מסורתי.

איך מגיעים? מכביש מס' 99 (קריית שמונה-מסעדה) פונים צפונה על פי השילוט לכפר הדרוזי עין קיניה. נוסעים עוד כקילומטר וחונים סמוך לגשר הידידותרכב שני יכול לחכות בנקודת הסיום  ליד מפל סער. לצורך כך, יש לנסוע על כביש 99 לעבר צומת מפל סער (מפגש כביש 99 עם כביש 989) כ-50 מטרים מערבה מצומת מפל סער נמצא המפל. מעברו השני של כביש 99 ניתן להשאיר את המכונית בחניון הצמוד למסעדה.

ציוד מומלץ

2 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

נעלי הליכה נוחות

בגד חם

ארוחת  צהריים

מצלמה

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו: www.tiyoolim.com

פורסם על ידי