טיול לשבת: מערת הנטיפים

צילום: איציק טהורי

צילום: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

מערת הנטיפים נמצאת במורדות הדרום המערביים של הרי יהודה, על הר יעלה ומדרום לנחל שורק. מערת הנטיפים התגלתה בשנת 1968 ובמקרה, לאחר פיצוץ במחצבת הר טוב הסמוכה. אלא שפיצוץ זה היה שונה מכל הפיצוצים האחרים: בעקבותיו נחשפה מערת הנטיפים הכל כך מיוחדת ויפה, ולאחר שהתקינו בה תאורה חדשה המערה פשוט נפלאה לטיול.

מערת הנטיפים הוכרזה כשמורת טבע בשנת 1975. שטחה 180 דונם, אורכה המרבי הוא כ-91 מטרים, רוחבה המרבי הוא כ-80 מטרים וגובהה המרבי הוא כ-15 מטרים. הטמפרטורה במערת הנטיפים קבועה ועומדת על 22 מעלות והלחות היא 95 אחוז, ובימים חמים ממש תענוג להיכנס, להסתובב ולהתפעל מהיופי של יצירת טבע בהתגלמותה.

הסיור במערת הנטיפים: המערה מתוחזקת על ידי רשות הטבע והגנים והסיור אליה יוצא בכל שעה עגולה ומלווה על ידי מדריך (יש להירשם עם ההגעה לדלפק). לפני הסיור (שאורכו כחצי שעה) תצפו בסרט הסבר בן 8 דקות על המערה. במקום גם יש פינת ליטוף נחמדה לנטיפים שהוצאו מהמערה.

כיצד מגיעים? כדי להגיע אל מערת הנטיפים נעלה על כביש מספר 1, ובמחלף שער הגיא נצא לכיוון בית שמש (כביש 38). נמשיך בכביש 38 עד בית שמש שם נפנה לכביש 3855 ונמשיך איתו ועם השילוט עד למערה.

במערת הנטיפים פועל מרכז הדרכה האחראי על ההדרכות בשמורה והדרכות נוספות לקבוצות – בתי ספר, סיורים בסביבת המערה ופעילויות נוספות. בשמורה יש מזנון וחנות למזכרות וספרי טיולים שונים. שעות הפעילות של מערת הנטיפים: מאוקטובר עד מרץ המערה פתוחה בין השעות 8:00 עד 16:00, ומאפריל ועד ספטמבר בין השעות 8:00 עד 17:00.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה

2 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

קרם הגנה

מצלמה

ארוחת צהריים ( בסביבת המערה יש לא מעט חניונים עם שולחנות וספסלים)

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי