טיול לשבת: מיער אשתאול למנזר השתקנים

צילום: איציק טהורי

צילום: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

אנו כבר בחודש דצמבר. הגשמים המעטים שירדו השנה אינם מספיקים כדי למלא את המאגרים, אבל הטבע אומר את דברו ופרחי העונה כבר מבצבצים. הטיול שלנו השבת לוקח אותנו אל אחד מאזורי הלחימה הקשים ביותר במלחמת העצמאות – אזור לטרון. מעולם לא הייתה לחימה כה עיקשת על תוואי דרך כה קטן כמו שהיה לנו בלטרון, אך עתה הוא זמן שלום והמלחמה ההיא נראית כאילו הייתה לפני מאות בשנים ולא אך לפני כ-70 שנה בלבד.

הפעם נהנה ממסלול טיול רגלי קצר העובר בתוואי שביל ישראל. המסלול יוצא מיער אשתאול, חוצה את נחל נחשון, עולה בין כרמי זיתים אל מורדות הגבעה שעליה מתנוססים שרידי המבצר הצלבני לטרון ויורד אל מנזר לטרון, הידוע בכינויו "מנזר השתקנים".

אורך המסלול הוא כשלושה ק"מ והוא חד-כיווני, אך גם מי שמגיע ברכב אחד לא יתקשה לשוב על עקבותיו בתום הטיול ולצעוד בחזרה. מי שאינו מעוניין ללכת את המסלול יכול לבקר במנזר לטרון, בשבתות נפתח שם שוק קטן בו תוכלו למצוא יינות, זיתים, שמן זית ועוד. מומלץ מאוד.

אז איך מגיעים למנזר לטרון? כותבים בווייז "יער אשתאול", מחנים את הרכב ויוצאים בעקבות סימון השבילים של שביל ישראל בצבעים לבן, כחול וכתום. בין מחלף לטרון לצומת חטיבה 7 (מפגש כביש 3 עם כביש 424, ליד תחנת הדלק) פונים דרומה על פי השילוט המכוון למנזר.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה נוחות

2 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

קרם הגנה

לבוש נוח

מצלמה

ארוחת צהריים (במקום שולחנות של הקרן קיימת לישראל)

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי