טיול לשבת: יער קדימה

צילומים: איציק טהורי

צילומים: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

השבוע חגגנו את ט"ו בשבט, החג של הטבע, ובימים אלו ממש הטבע חוגג בשלל של פריחות, צבעים וריחות. גשמי הברכה שירדו בשבועות האחרונים העירו מאמא אדמה את הפרחים שכה ציפינו להם, ואחד המקומות הראויים לראות את כל זאת הוא יער קדימה.

את הנטיעות ביער קדימה החלו הבריטים עוד לפני קום המדינה . לאחר קום המדינה החלה קרן הקיימת לישראל לפתח את היער ולשמרו וכל זאת בעזרת צרפת, אוסטרליה וקנדה, שתרומותיהן פיתחו את היער ועשוהו לפינת חמד לכל המשפחה.

הוראות הגעה: בצומת בני דרור (כביש 4) פונים מזרחה ונוסעים בכביש 553 כ-2.5 ק"מ. מיד אחרי הפנייה ימינה לתל מונד פונים שמאלה. לאחר כ-1.5 ק"מ מגיעים למעגל התנועה המפריד בין כביש הגישה לעין שריד (ימינה) וקדימה (שמאלה). ממשיכים היישר לפנים עוד 1.4 ק"מ, למקום שבו הכביש מתחיל להתעקל ימינה ופונים בזהירות רבה שמאלה, לכביש הגישה ליער.

יער קדימה: אנו נפנה אל הדרך המסומנת בסימון שבילים בצבע כחול. הדרך נוחה והיא עבירה לרכב פרטי ללא שום בעיה. כ-250 מ' מהכניסה ניצבת משמאל לדרך אנדרטה קטנה, לזכרם של טייס החלל הישראלי אילן רמון וששת האסטרונאוטים שנספו עמו במעבורת החלל קולומביה ב-1 בפברואר 2003.

בעונת הפריחה (חודשי פברואר–אמצע מארס) כדאי לעצור כאן, שוטטו בין בעצים וגם בין עצי היער שמסביב. כ-100 מ' הלאה משם מגיעים לצומת דרכים. נפנה שמאלה בעקבות הסימון הכחול ונגיע חיש קל לחניון קדימה. זהו חניון גדול ובו מתקני שעשועים ושולחנות נגישים. בקצה החניון יש ברז מי שתייה. זהו יופי של מקום לפיקניק ואחריו כדאי לשוטט בין נבכי היער ולגלות את הפרחים שצומחים בין העצים, ובהם גם אירוס הארגמן. מאוחר יותר בעונה עולים הגבעולים היפים של בן חצב יקינתוני, הפורח בכחול ותורמוס צהוב, שכשמו כן הוא. היער מגוון גם מבחינת מיני העצים שבו, תוכלו לגלות כאן עצים ותיקים ויפים של אורן הצנובר וכן עצי ברוש מצוי ואורן קנרי.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה נוחות

כיסוי ראש

ליטר מים לאדם

מצלמה

ארוחת צהריים (ישנן פינות ישיבה)

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו: www.tiyoolim.com

פורסם על ידי