טיול לשבת: בעקבות החלמוניות ביער להב

צילום: איציק טהורי

צילום: איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

פרחים רבים יש בארצנו הקטנטונת, פרחים רב עונתיים ופרחים עונתיים המבשרים את בוא האביב וגם את בוא הסתיו. בשבוע שעבר הלכנו בעקבות החצבים, והשבת נבקר את הפרח שפריחתו מבשרת על בוא הסתיו – החלמונית הגדולה.

החלמונית הגדולה היא "מבשרת הסתיו" הרשמית של הנגב. הפרחים הצהובים הגדולים והיפים, הצמודים ממש לקרקעית, הם חגיגה לעיניים. ואם אנו בנגב, אזי פריחת החלמונית היא מצרך יקר לכל חובב טבע וצמח. החלמונית הגדולה יפה שבעתיים. בתחילת נובמבר אפשר ליהנות מפריחה נאה בעמק החלמוניות – גיא קטן בין גבעות גורל, היורד אל חלקת יער שנטעה קק"ל. רצה הגורל ודווקא הגיא הקטן הזה זכה בשפע של חלמוניות. אורך חייה של החלמונית הגדולה הוא רק שבעה ימים והיא צומחת בריכוזים מאוד גדולים. לכל פרח יש בצל האוגר את מזונו והפריחה מגיעה בעונת הסתיו. חשוב לדעת! החלמונית היא פרח מוגן, אנא הימנעו מלקטוף.

המסלול ביער להב: אנחנו נמצאים בשולי יער להב, הנטוע כאן בגבעות גורל. מהחניון יוצא שביל באורך כמה מאות מטרים, שמגיע לגיא קטן ובו אוכלוסייה מרשימה של חלמוניות הצומחות בין שיחים קטנים של סירה קוצנית וצמחי ספר מדבר אחרים. השביל מעגלי וחוזר לנקודת המוצא.

איך מגיעים ליער להב? ניסע דרומה על כביש 40 (או 6), ובצומת להבים נפנה מזרחה לכביש 31. לאחר כ-10 ק"מ נפנה שמאלה לכביש משובש לפי השילוט ליער להב.

ציוד מומלץ:

נעלי הליכה נוחות

2 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

מצלמה

ארוחת צהריים (במקום יש חניונים עם שולחנות שהציבה קק"ל)

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי