העיר אשדוד – לא מה שאתם חושבים עליה

העיר אשדוד – לא מה שאתם חושבים עליה

כשאנשים שומעים אשדוד הם בדרך כלל חושבים על עיר משעממת, אפרורית ודתית אך לא כך נראים הדברים באשדוד. למעשה החלק האחרון הוא היחיד שנכון לגבי העיר- כעשרה אחוז מתושבי העיר (העיר השישית בגודלה בישראל) מגדירים עצמם חרדים, שישה אחוז דתיים וחמישים אחוז מסורתיים, זאת אומרת שכשני שליש מתושבי אשדוד הם בעלי זיקה לדת וזאת גם הסיבה שתוכלו למצוא בעיר הרבה מאוד מסעדות כשרות.

עיר משעממת ואפרורית?

ממש לא נכון. אשדוד רק הולכת ומתחזקת בשנים האחרונות בתחום התיירות (כן, למרות המסעדות הכשרות שלא פתוחות בשבת לתיירים). התיירים מגיעים ממדינות אחרות בעולם אבל גם מערים אחרות בארץ.

למה דווקא לאשדוד? כי בעיר קיימים אתרים היסטוריים, אתרי טבע ופארקים שלא תוכלו לראות בשום מקום אחר: גשר "עד הלום" המפורסם ממלחמת העצמאות, מצודת "אשדוד ים", אנדרטאות המפוזרות ברחבי העיר, פארק ה"פאמפטראק" החדש שנפתח ממש לאחרונה בעיר והוא בגודל של 5 דונמים המיועדים לרוכבי אופניים וקורקינטים- הכי גדול בישראל כרגע. חוץ מהאתרים השונים, התיירים גם אוהבים מאוד את המסעדות באשדוד.

לאשדוד כמובן גם חוף ים שנחשב לאחד מהנקיים בארץ עם טיילת לאורכו ומסעדות מעולות עם נוף לים.

מה עוד יש באשדוד?

כל שנה יש מספר פסטיבלים המתקיימים באשדוד, שמביאים איתם אלפי אנשים מכל הארץ שבאים לחגוג, לשמוח וכמובן גם לאכול ולשתות.

פסטיבל הבירה- החל מ-2010, מתקיים כל שנה בחוף מי- עמי בחודשי הקיץ, פסטיבל בירה המשלב ים, בירה ומוזיקה ישראלית. בחוף מוקם מתחם גדול ובו פאבים, מסעדות ובמה מרכזית להופעות של להקות וזמרים ישראליים.

פסטיבל מדיטרנה- פסטיבל בינלאומי של אמנות, מוזיקה, קולנוע וכמובן גם טעמים ים תיכוניים. הפסטיבל החל ב-2013 ומתקיים במשך מספר ימים בחודשי מאי-יוני, מארח אמנים מחו"ל ומישראל בארבעה מתחמי תרבות בעיר – באמפי אשדוד, במשכן לאומנויות הבמה, ביד לבנים ובכיכר העיר.

פסטיבל היין- החל מ-2009 מתקיים כל שנה באשדוד, בחול המועד סוכות, פסטיבל היין, בו מציגים יינות ישראלים ויינות מחו"ל עם דוכני טעימות והרכבים מוזיקליים.

בנוסף לכל הפסטיבלים האלו ישנם גם פסטיבלים נוספים כמו: יום יהדות גיאורגיה, צעדת יום הניצחון, מימונה בפארק והפסטיבל הבינלאומי לריקודים סלוניים בהשתתפות משלחות ושופטים מעשרות מדינות.

אשדוד – עיר ידידותית לסביבה

מלבד העובדה שיש לה את אחד מהחופים הכי נקיים בארץ, אשדוד מתקדמת לעבר מהפכה בתחבורה הציבורית בזכות פרויקט מיוחד שנקרא REWAY ובו יסללו קילומטרים רבים של מסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים אשר יחברו בין רובעי העיר ויעודדו יותר אנשים לעבור לאופניים ולעזוב את המכוניות המזהמות. בנוסף גם תחנות האוטובוס, הכבישים ושאר התשתיות ישודרגו.

לסיכום, ממש אי אפשר להמשיך לחשוב על אשדוד שהיא עיר משעממת ואפורה אלא להיפך, היא יפה, צבעונית, מלאה באתרים מעניינים, פסטיבלים, היא ידידותית ורק כחצי שעה נסיעה מבת ים- בואו לקפוץ לביקור!

תמונה: PIXABAY

פורסם על ידי