תושב בת ים פגש את אחיו אחרי שנתיים בזכות מד"א

צילומים: דוברות מד"א

צילומים: דוברות מד"א

כבר שנתיים שהאחים שלמה ואברהם לוקר לא נפגשו, המצב הבריאותי של שניהם מנע זאת. בשבוע שעבר, בעקבות פנייתה של ברטה מרשלי, בתו של אברהם, למד"א, הם זכו סוף סוף להיפגש באמצעות אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום.

שלמה, האח הצעיר, בן 78, מתגורר בבת ים. אברהם, אחיו הגדול, בן 85, גר בנצרת עילית. מצבם הבריאותי של השניים קשה, ולכן לא יכלו לנסוע על מנת לבקר אחד את השני.

צוותי המשאלות של מגן דוד אדום, המצוידים במכשור רפואי מותאם, אפשרו לשני האחים ניצולי השואה לגשר על המרחק ולהיפגש לאחר זמן כה ארוך. אמבולנס המשאלות בראשות הפרמדיק אבי אמויאל והחובשים איציק לוי ונטלי סבאג לקחו את אברהם מביתו שבנצרת עילית, ואמבולנס המשאלות בראשות הפרמדיקית יונת דסקל והחובש תומר בר לוי שלקחו את שלמה מביתו בבת ים, ווידאו במהלך הנסיעה והמפגש המרגש שהתקיים במסעדת הצלבנים בנמל קיסריה שמצבם הבריאותי של השניים יציב, כך שהאחים ומשפחותיהם יכלו ליהנות מהזמן יחד ולא לדאוג לשלומם.

שלמה לוקר הודה בהתרגשות לצוותי אמבולנס המשאלות של מד"א על המפגש: "תודה רבה, אתם עשיתם מצווה גדולה. המפגש הזה הוא ממש חלום, חלום טוב שנותן כוח להבריא, זו הרגשה שקשה לתאר אותה." אברהם, אחיו הגדול, הוסיף: "המפגש הזה נותן כוח ורצון לחיות יותר, תודה רבה לכם".

 הפרמדיקית יונת דסקל אמרה: "זו הייתה אחת המשאלות המרגשות שלקחתי בה חלק. האחים היו צמאים למפגש, ולמרות שהמשאלה עצמה הייתה די פשוטה הם התרגשו והעריכו את זה מאוד".

יעל לוקר, אשתו של שלמה, וברטה מרשלי ואריק לוקר, ילדיו של אברהם, סיכמו את החוויה המרגשת: "מדובר בפרויקט מאוד חשוב. הצוותים היו אכפתיים ושאלו את אברהם ושלמה כל הזמן איך הם מרגישים. הם עשו מצווה גדולה, דבר שלא עושים אותו יום יום. הביקור נתן להם המון כוח ושיפר להם את מצב הרוח. אין מילים לתאר את החוויה הזו, דברים כאלו חושפים את האנשים הטובים שיש לנו במדינה".

פורסם על ידי