תושבים בשכונת רמת הנשיא נגד תכנית התחדשות עירונית

רחוב הבנים - הכניסה מהרב מימון

רחוב הבנים - הכניסה מהרב מימון

סערה בשכונת רמת הנשיא בבת ים בעקבות תכנית התחדשות עירונית שמקדמת העירייה במתחם הבנים – בין הרחובות הרב מימון בצפון, אנה פרנק במזרח, מוהליבר במערב וניסים בכר בדרום. השטחים הכלולים בתכנית הם ברחוב הרב מימון 26, אנה פרנק 31, ורחוב הבנים 3, 5, 7 ו-9. בשבוע שעבר ערכו דיירי המתחם כינוס דחוף בעקבות הודעת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה על הפקדת התכנית.

"התכנית לבנות בשכונה אינה חדשה", אומרת עו"ד רחל גידרון, תושבת השכונה, "אבל ב-2013 הובטח לנו על ידי מנכ"ל העירייה דאז ארז פודמסקי-שקד וב-2015 על ידי ראש העיר יוסי בכר, שכל דבר הקשור בבנייה בשכונה יהיה בהסכמה איתנו הדיירים. לכן מאוד הופתעתי לראות את השלט על הפקדת התכנית שהוצב בשכונה".

עו"ד גידרון ציינה כי היא גרה ברחוב הרב ניסים בכר, הסמוך לרחוב בנים, "ומדובר ברחוב קטנטן וצר. יש בו כרגע ארבעה בניינים וגם הבנים הוא רחוב צר וקטן. התכנית הזו תגמור את השכונה שלנו, אין דרך אחרת להסתכל על זה. יוסיפו לשכונה 400 משפחות ובמינימום עוד 2,000 איש, עוד אלף כלי רכב, כשהיום אני נמצאת במצב שכל יום אני מחפשת עשר דקות חנייה. ואני מזכירה שאנחנו ברמת הנשיא בבת ים, התכנית הזו היא רק חלק מתכנית הבנייה של עיריית בת ים בשכונה, יש גם תכנית לפינוי בינוי ברחוב השבטים שיביא גם הוא לא מעט משפחות אל שטח קטן. השכונה תהיה פקוקה ללא מקומות חנייה בהנחה שכל התכניות תתממשנה. היציאה לכביש המהיר בקוממיות תהיה כל בוקר גרועה יותר מהיציאה מאיילון לכיוון השלום".

לטענת עו"ד גידרון, בסיכום שנעשה מול מנכ"ל העירייה לשעבר פודמסקי-שקד בנושא בנייה בשכונה הובטח כי כל היתכנות לבנייה תקודם מול התושבים. זאת הבטיח, טוענת גידרון, גם ראש העיר בכר בשנת 2015. "היה סיכום שהייתי חלק ממנו שלא יוצאים בתכניות בלי לשוחח עם התושבים", היא מסבירה, "מנכ"ל העירייה התחייב שלא לקדם תכנית שנדונה בזמנו בלי הסכמת התושבים. שנתיים אחר כך, ב-2015, קיימנו פגישה עם יוסי בכר ואז ניתנה אותה הבטחה. אנחנו עדיין מוכנים לשבת עם העירייה בזה הרגע. כרגע אנחנו דנים עם עורכי דין כדי להבין מה האפשרויות שלנו כתושבים שמתנגדים למהלך".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "עיריית בת ים קיימה שיחות ממושכות עם תושבי השכונה, ובעקבותיהן הוחלט לשנות את התכנית באופן משמעותי. במסגרת השינויים שבוצעו בתכניות הוקטן מספר המגדלים מחמישה מגדלים לשלושה בלבד, ובמקום 40 קומות הוחלט להנמיכם ל-25 קומות בבניין אחד ו-16 קומות בשני הבניינים הנוספים. בימים אלו נידונה התכנית המתוקנת בוועדה המחוזית ולתושבי השכונה עומדת הזכות להגיש התנגדויות לוועדה, ואלו ידונו בכובד ראש".

השלט שהוצב ברחוב הבנים

השלט שהוצב ברחוב הבנים

פורסם על ידי