שישה מנהלי בתי ספר מקנדה ביקרו בבת ים

צילום באדיבות ביה"ס ראשונים

צילום באדיבות ביה"ס ראשונים

שישה מנהלים מבתי ספר יהודיים בטורונטו, קנדה, ביקרו בשבוע שעבר בבתי הספר "ראשונים" ו"בית וגן" בבת ים במטרה ללמוד בנושא קליטת עולים חדשים בבתי הספר והתאקלמותם. את המשלחת ליוו מחזיקת תיק החינוך אסתר פרון ונציגת הפדרציה היהודית בטורונטו לורה קינדלר, כשבתי הספר הנ"ל נבחרו לביקור בשל אחוז העולים הגבוה הלומד בהם.

את הסיור החלו המנהלים בבית הספר היסודי "ראשונים" שם הכירו ילדים שעלו לישראל רק לפני כשלושה חודשים. בפני המבקרים הוצג הסיוע אותו מקבלים העולים מהעירייה – תוספת שעות לימוד וקורס עברית בחופשים. בנוסף מחזיק בית הספר מגשרת דוברת רוסית אליה יכולים ההורים לפנות. בבית הספר לומדים כלל התלמידים את התרבות הרוסית, זאת במסגרת מערכת השעות, ובשעה זו הם נחשפים למוזיקה, מנהגים וסופרים רוסים. המשלחת אף נהנתה משיר שהוצג על ידי הילדים ברוסית, אנגלית ועברית.

בהמשך היום סיירה המשלחת בבית הספר השש שנתי "בית וגן" בו נחשפו לקליטת העלייה של בנות העדה האתיופית. התלמידות, המורות והמנהלים מטורונטו קיימו שיחה מרתקת על הלימודים ושאיפותיהן הגדולות לעתיד. חשוב לציין כי בבית הספר ניתן להיבחן בחמש יחידות באמהרית.

"השיח עם הנערות בבית וגן היה מרגש", סיכמה פרון. "יש להן שאיפות להיות מדעניות ואסטרונאוטיות וזה מילא אותי אושר וגאווה. המפגש המעניין עם המנהלים מטורונטו משרת בעיני את המטרה של חילופי משלחות תלמידים, יש לי עניין גדול בכך. עד כה הפדרציה היהודית מטורונטו תרמה לבת ים לא מעט כסף עבור פיתוח ושגשוג החינוך, והייתי רוצה שיהיו חילופי משלחות תלמידים גם ביסודי וגם בתיכון והם יהנו מכל מה שיש לנו להציע".

פורסם על ידי