עתירה: שימוש אסור במשאבי העירייה לתעמולת בחירות

עתירה: שימוש אסור במשאבי העירייה לתעמולת בחירות

פעיל הציבור שמעון שמואלי, שהודיע לאחרונה כי בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות למועצת העיר בת ים, עתר ליו"ר ועדת הבחירות האזורית נגד ראש העיר יוסי בכר, ממלא מקומו רפאל ברנז וגורמים נוספים. לטענת שמואלי, בכר וברנז עושים שימוש אסור במשאבי העירייה לטובת קידומם בבחירות 2018.

שמואלי טוען בעתירתו, כי בכר וברנז הפיקו וחילקו "חוברת יקרת ערך על נייר כרומו הן לתושבים והן ברשתות החברתיות". חוברת זו, טוען שמואלי, נועדה לקדם את בכר ואת מועמדי ש"ס בבת ים. עוד טוען שמואלי, כי פרסום תמונתו ושמו של בכר בדף הפייסבוק של העירייה הוא בגדר תעמולת בחירות אסורה, וכך גם רכישת זמן שידור בתכנית רדיו.

בעתירתו מבקש שמואלי מיו"ר ועדת הבחירות האזורית דן-צפון, ד"ר עודד מודריק, לעשות שימוש בסמכותו ולהוציא צו מיידי המורה לבכר וברנז לסלק לאלתר את כל החוברות שהופקו וכן שלטים מלוחות מודעות במוסדות ציבור ובתי הכנסת ברחבי העיר. עוד מבקש שמואלי להורות בצו להסיר לאלתר "מאות שלטים" בחתימת שם של בכר, ברנז, יצחק אסקפה חבר הנהלת העירייה ובנימין אלחרר יו"ר המועצה הדתית, שנתלו לטענתו על ידי העירייה ברחבי העיר ומזמינים את הציבור לאירועים שונים.

שמעון שמואלי | צילום אלבום פרטי

שמואל גם מבקש להורות בצו לאסור על בכר וברנז לפרסם את שמם בפרסומי העירייה בכל מדיה קיימת לרבות הרשתות החברתיות הממומנות כמו פייסבוק, יוטיוב ומסרונים, וצו האוסר על העירייה לרכוש זמן שידור עבור בכר לתוכנית רדיו על חשבון משאבי העירייה.

לעתירה צורפה דוגמת החוברת המדוברת ופוסט מדף הפייסבוק של עיריית בת ים המפרסם את תכנית הרדיו ב-103fm "אדוני ראש העיר" במסגרתה עולים מאזינים לשידור ומציגים שאלות לראש העיר.

ברנז מסר בתגובה: "אנו לא מתייחסים לנערי וואטסאפ למיניהם, זאת מדינה דמוקרטית, כל אחד יכול לעתור לבית המשפט מתי שרק ירצה, רק שילמד קודם את החוקים. הרי רק לאחרונה הודיעה היועץ המשפטי שהפרסומים יהיו אסורים חצי שנה לפני מועד הבחירות".

פורסם על ידי