מסמך רשמי של משרד הפנים: עיריית בת ים הסכימה לאיחוד

מסמך רשמי של משרד הפנים: עיריית בת ים הסכימה לאיחוד

מסמך רשמי של משרד הפנים מהתאריך 20 ביולי 2017, המסכם פגישה שנערכה יומיים לפני כן בהשתתפות מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, ממלא מקום ראש עיריית בת ים רפאל ברנז, סגן ראש העיר יצחק דריקס, מנכ"ל העירייה אפרים מזרחי, גזבר העירייה חיים אברהם, ונציגים נוספים של משרד הפנים ומשרד האוצר – מלמד כי תכנית ההבראה שגובשה לעירייה כוללת את איחוד העיר עם תל אביב.

וכך כותב מנכ"ל משרד הפנים במסמך: "סוכם על גיבוש תכנית הבראה המורכבת משני חלקים: עד הבחירות, ומהבחירות ועד לאיחוד. לטובת זאת, משרד הפנים התחייב להעמיד ליווי של חשב ייחודי בעל אוריינטציה לפיתוח וקידום צעדים נדרשים לאיחוד".

תזכורת: בחודש יוני פרסמנו כאן כי שר הפנים אריה דרעי שוקל לאמץ את המלצת הוועדה לאיחוד הערים בת ים ותל אביב, אך זה יקרה רק בשנת 2023. מעיריית בת ים נמסר אז בתגובה כי "כל מהלך ייעשה אך ורק בהסכמה ועל דעת רוב תושבי בת ים". כעת הרושם הוא כי העירייה מסכימה לאיחוד שתי הערים.

בשבוע שעבר אישרה מועצת עיריית בת ים תקציב מעודכן לעירייה לשנת 2017, זאת בעקבות תכנית הבראה שגובשה עם משרדי הפנים והאוצר. פרק ההכנסות של התקציב כלל בין היתר מענקים שונים בסך עשרות מיליוני שקלים מאת משרדי הממשלה. כפי שדיווחנו כאן, חברי האופוזיציה סירבו להשתתף בהצבעה, זאת לאחר שלא קיבלו לטענתם את כל המסמכים באשר לסיכומים בין העירייה לבין משרדי הפנים והאוצר בקשר לתקציב 2017.

יום למחרת הישיבה שיגר חבר המועצה אלי יריב מכתב אל משרד הפנים תחת הכותרת "הודעה על בטלות החלטת המועצה לאישור תקציב 2017 והנחייה לעיריית בת ים להעביר לחברי המועצה את הסיכום עם משרדי הפנים והאוצר בעניין התקציב". במכתבו כתב אלי יריב: "בישיבה טענתי כל כל עוד המסמכים לא בפני חברי המועצה, הישיבה בלתי חוקית ולא ניתן לדון בתקציב העירייה. חבריי ואני לא השתתפנו בדיון שלא התקיים כלל ובהצבעה. ראש העיר יוסי בכר סירב להציג את המסמכים וטען כי יעבירם לאחר הישיבה, קודם מצביעים אחר כך מקבלים, למרות שמ"מ ראש העיר (רפי ברנז) החזיק במסמכים בישיבה וסירב אף הוא להעבירם לחברי המועצה".

"לא אומרים את האמת לתושבים על ההסכמה לאיחוד עם תל אביב", אמר הבוקר יריב, "מפחדים מהציבור. ההסכמה לאיחוד זו הודאה בכישלון שלהם בניהול עיר, הם הביאו את בת ים לקריסה ובשביל להמשיך ולקבל משכורת להם ולמקורבים שלהם הם מכרו את העיר ללא כל מאבק".

גם חבר האופוזיציה אורי בוסקילה הביע את מורתו: "המסמך הוא גט כריתות לבת ים, העלמתו, אי הבאתו לחברי המועצה בזמן אמת הוא זריית חול בעיניהם, חוסר השקיפות מהווה גט בין תושבי בת ים לראש העיר. הוא צריך לשים את המפתחות וללכת. הוא נכשל כישלון קולוסאלי בניהול העיר בת ים, הוא מוכר את העיר בת עם עבור נזיד עדשים, וכל זה כדי לשרוד עוד שנה על כיסא ראש העיר. תושבי בת ים לא טיפשים, תושבי בת ים רוצים להישאר בבת ים ובבחירות הם יגידו את דעתם בקול ברור: יוסי בכר הולך הביתה. הגיע הזמן שתהיה לבת ים הנהגה אמיתית והגונה שנלחמת על קיומה של העיר בת ים, התושבים ראויים לכך".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מועצת העיר אישרה בשבוע שעבר תקציב לשנת 2017 הכולל גידול של 55 מיליון שקלים בתקציב העיר לעומת שנת 2016. 12 מיליון שקלים יתווספו למערכת החינוך ו-15 מיליון שקלים לרווחה. הגדלת התקציב הינה חלק מהסדר עם משרדי האוצר והפנים, בעקבות מאבקה של הנהלת העיר לחלוקה צודקת ושוויונית של משאבי המדינה בין בת ים בת ים לשכנותיה. העירייה ומשרד הפנים לא חתמו על הסכם ביניהן ולא על מינויו של חשב מלווה, וימשיכו לשתף פעולה באופן הטוב ביותר על מנת להגדיל את הכנסות העיר ולהעניק שירות איכותי ושוויוני לתושבי בת ים".

פורסם על ידי