מחאת רופאי ואחיות וולפסון

רופאי ואחיות וולפסון היום | צילום: דוברות

רופאי ואחיות וולפסון היום | צילום: דוברות

במרכז הרפואי "וולפסון" בחולון נערכה הבוקר עצרת הזדהות ומחאה בת כשעתיים כנגד אלימות המופנית כלפי צוותי סיעוד ורפואה במערכת הבריאות בישראל. העצרת נפתחה בדקת דומיה לזכרה של האחות טובה קררו ז"ל, שנרצחה אתמול [שלישי] בקופת חולים בחולון.

ד"ר יובל לוי, סגן מנהל "וולפסון", אמר: "טובה קררו הייתה בת 58 כאשר נרצחה אתמול על ידי אחד ממטופליה. אישה שלא הכרתי, אך מספרים עליה שהייתה שמחה, נעימה ומסורה למטופליה. לפני כמה ימים נולדה נכדתה הראשונה. אתמול היא הגיעה בשעות הבוקר לסניף קופת חולים ליום עבודה רגיל, אשר נקטע במעשה מזעזע שסיים את חייה. נכדתה הטרייה כבר לא תזכה להכירה. אנו מקדישים את הבוקר הזה לשיח בנושא האלימות, אשר הולכת וגואה בשכבות רבות של האוכלוסייה הישראלית, ופעמים רבות מופנית דווקא כלפי אותם האנשים שכל ייעודם הוא לטפל לעשות טוב לקבילה שסביבם. לכך הם מקדישים את חייהם. לכך אנחנו כולנו מקדישים את חיינו. לכך טובה הקדישה את מרב חייה".

ד"ר זהבית זיו נר, סגנית מנהל וולפסון ויו"ר הוועדה למניעת אלימות, שאלה: "האם עלינו למלא את חדרי המיון באנשי ביטחון, במקום באחים ואחיות? אנחנו מעבירים פה סדנאות למניעת אלימות, והן אכן מסייעות, עד שמגיע יום נוראי כמו שקרה אתמול. וכעת, המשטרה תחקור האם האיש שפך את החומר הדליק על האחות או ליד האחות, כי זה ישנה את כתב האישום נגדו. זה יהיה ההבדל בין הריגה לרצח. ואני שואלת אתכם, האם כולנו שכחנו כבר מה קרה לרופא שנדקר במברג ושכב במשך חודשים בטיפול נמרץ? אנחנו כאן עוקבים אחרי כל אירועי האלימות. הפוגעים משתחררים אחרי כמה שעות, ואין עוד מעקב אחרי קורותיהם. אסור למערכת החוק והמשפט להקל בעונשם".

ד"ר מיכאל גייסט, יו"ר ועד רופאי בית החולים, נזכר באירוע אלימות שהתרחש בוולפסון. "היה זה איש שהיה לו חשבון עם מחלקה אחרת, אבל הוא בדיוק ביקר במחלקת נשים, והחליט להיכנס לשם עם מברג", הוא סיפר, "למזלנו, הרופא שהיה שם לא נפגע. עמדנו על העמדה לדין של הפוגע, אך הוא קיבל קנס של 200 שקלים. אין ספק שזה הרתיע אותו מלחזור על המעשה. מובן שקיימת אזלת יד של מערכת האכיפה, ובמקרה הזה גם, לעניות דעתי, פסיקה לא מידתית של מערכת המשפט, והדברים צריכים להשתנות. אנחנו נפגשים פעם אחר פעם באלימות כנגד עובדי מערכת הבריאות ועובדי ציבור. אנחנו הרבה פעמים מכילים וסופגים ומבינים, אבל בשלב מסוים אנחנו צריכים להתחיל לשים את הדגש על כיצד להתנהל בציבור. לא להכיל את המעשים. ברור לגמרי שאם כבאי מגיע לחלץ משפחה מבית בוער, לא סביר שהיושבים בבית יתקפו אותו. למה סביר לתקוף רופא או אחות שמטפלים בך ובבני המשפחה?"

פורסם על ידי