לאחר דיון סוער: מועצת העיר אישרה את המתווה לתכנית הבראה

ישיבת המועצה אתמול | צילום טלי בנדו לאופר

ישיבת המועצה אתמול | צילום טלי בנדו לאופר

אמש, יום רביעי (3 בינואר), לאחר שלוש שעות ארוכות של דיונים, צעקות והשמצות (ובסופן התנצלויות), אושר מתווה העקרונות לתכנית ההבראה של עיריית בת ים ברוב של 14 חברי מועצה. חמישה חברי אופוזיציה שנכחו בישיבה הצביעו נגד.

לטענת האופוזיציה, משמעות המתווה בו משרד הפנים יעניק לעיריית בת ים 284 מיליון שקלים במשך חמש שנים כדי לאפשר את יציאתה מגרעון לעצמאות כלכלית, כשלעירייה ימונה חשב מלווה, הוא איחוד עם העיר תל אביב בשנת 2023. עוד נטען על ידי האופוזיציה, כי תכנית ההבראה של עיריית בת ים עלולה לכלול ירידה בשירות לתושב ופיטורי עובדים, דבר שראש העיר יוסי בכר הבטיח כי לא יקרה.

"משרד האוצר הכניס את היד לכיס ונתן לנו 284 מיליון שקלים, זאת לאחר שביקשנו סיוע מהמדינה, דבר שעבדנו קשה בשבילו במשך חודשים רבים", אמר בכר לחברי המועצה, "אנו מאמינים שבעזרת הכסף נצליח להתאזן, וכדי להבטיח זאת הוצמד לנו חשב מלווה. אני חושב שזה מבורך. כל זה מייתר את האיחוד עם ת"א. בבת ים נבנים מלונות, קניונים, בתי עסק חדשים, וכל זה יגרום לשגשוג".

הדיון עלה מהר מאוד לאוקטבות גבוהות. כל חברי המועצה רצו להביע את דעתם ובאו מוכנים עם טיעונים מראש. כשבכר ניסה להשתיק את חבר האופוזיציה יהודה הרוש, הוא צעק לו: "זו לא צפון קוריאה כאן, אני אדבר מתי שמתחשק לי". 

"אין מתנות חינם", אמר חבר המועצה אורי בוסקילה, "זו תכנית שכל מהותה היא איחוד, תפסיקו לזרות חול בעיני התושבים. העיר בת ים לא תהפוך לפח האשפה של ת"א, זה שיח על איחוד לכל דבר, אין הבטחה שלא יהיה איחוד".

חברת האופוזיציה לאה בם הוסיפה ואמרה: "ראש עיריית ת"א רון חולדאי אמר שהוא לא מוכן לשלם אגורה על הגרעון של בת ים, ולכן אם רוצים איחוד צריך לקבל עיר נקייה (מחובות), בת ים הייתה כמעט על סף פשיטת רגל". למשפט האחרון התנגד גזבר העירייה חיים אברהם, והמליץ לחברת המועצה בם לעבור שוב על החומר בדבר מצבה הכלכלי של העירייה.

בסופו של דבר, אחרי לא מעט צעקות והתבטאויות קשות מאוד, ההחלטה נפלה – המתווה אושר ברוב קולות.

פורסם על ידי