ישיבת חירום בעירייה: 5 מקרי אלימות בשבוע האחרון בבתי ספר

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום: שאטרסטוק

בשבוע האחרון אירעו חמישה מקרי אלימות של הורים כלפי תלמידים והצוות החינוכי בבתי ספר יסודיים בבת ים. בעקבות כך קיים אגף החינוך בעירייה ישיבת חירום במטרה לקבוע נהלים חדשים ומחמירים יותר בהקשר זה.

באחד המקרים איימה אם לתלמיד בכיתה ג' על מנהלת בית הספר ועל התלמידים כאשר היא עומדת מחוץ לשער בית הספר. "אני אפרק אתכם אחד אחד, עכשיו אתם תצאו ואני אתן לבן שלי להרביץ לכם", היא צעקה עליהם. לדברי גורם במערכת החינוך העירונית, "הילדים פשוט עמדו ובכו מפחד, וכל זה קרה ליד המנהלת שגם היא קיבלה איומים כשניסתה להרגיע את המצב".

במקרה אחר, אמא לתלמיד איימה על תלמידים אחרים בתוך הכיתה בנוכחות המורה. לדברי הגורם החינוכי, "המורה הייתה בהלם מהסיטואציה, וכאן הוזמנה משטרה. לא מובן לי, מה עובר לאותו הורה בראש? זה פשוט הזוי. עוד מקרה היה של הורה שניסה להיכנס לבית ספר, כולו עצבני מאוד וצורח. השומר הצליח למנוע את כניסתו. איזו הרגשה זו כשאת שולחת את ילדך לבית ספר או לגן ובא הורה ומאיים עליו?"

ביום ראשון (3 בדצמבר) התקיימה באגף החינוך ישיבת חירום בהשתתפות מחזיקת תיק החינוך אסתר פרון, מנהל אגף החינוך אהרון קצב, סמנכ"לית חינוך ורווחה ד"ר זיו חורב, אחראי מערך האבטחה בבתי הספר שלומי חזוני, יושבת ראש ועד ההורים העירוני ורד דנינו ונציגי ועדי ההורים בעיר.

"ההנחיות תמיד היו אפס סבלנות כלפי אלימות אבל כעת זה יחריף", אומר הגורם, "מעתה השומר בכניסה לבית הספר יוכל על פי שיקול דעתו להזמין משטרה למקום באופן מיידי במקרה הצורך". בישיבה הוחלט עוד לבדוק את האפשרות שניידות פיקוח עירוני יגבירו את ביקורן במוסדות החינוך.

"קיימנו את הישיבה כתוצאה ממקרי האלימות שראינו בשבוע האחרון", מסרה פרון, "ויחד עם ההורים נצא בחידוד ההוראות הקשורות למקרי אלימות בבתיה"ס. אלימות מכל הסוגים, בין הורים למורים, בין תלמידים לתלמידים ובין תלמידים למורים, גם מילולית, היא אלימות וצריך לטפל בה ביד קשה. יהיו מקרים שלא תהיה לנו ברירה ונערב משטרה. בת ים לא יוצאת דופן בעניין הזה, זה קורה בכל הארץ".

דנינו מסרה בנושא: "ועד ההורים העירוני מתייחס באפס סבלנות לכל סוג של אלימות, הן כלפי ילדים והן כלפי הצוות החינוכי. אנו רואים בחומרה רבה את המקרים האחרונים. אנחנו מאמינים שניתן לפתור את הדברים בהידברות ובצורה נעימה יותר, ואנו קוראים לכל ההורים לגלות איפוק וסבלנות".

פורסם על ידי