יו"ר ועדת הבחירות: לא הייתה תעמולה אסורה

יו"ר ועדת הבחירות: לא הייתה תעמולה אסורה

יושב ראש ועדת הבחירות האיזורית דן-צפון פרופ' דן מודריק פרסם אתמול (ראשון, 11 בפברואר) את החלטתו בעניין עתירתו של שמעון שמואלי וממנה עולה כי לא מדובר בתעמולת בחירות אסורה.

תזכורת: לפני כשלושה שבועות עתר פעיל הציבור שמעון שמואלי לוועדת הבחירות האזורית נגד בכר, ברנז וגורמים נוספים. לטענת שמואלי, בכר וברנז עושים שימוש אסור במשאבי העירייה לטובת קידומם בבחירות 2018. העתירה התייחסה לשתי הפרות נטענות: הפקת חוברת לציבור הדתי שתכניה הם בגדר תעמולת בחירות אסורה, ופרסום בדף הפייסבוק של העירייה ובו קריאה לתושבים להאזין לתוכנית ברדיו 103 שבמסגרתה יענה ראש העירייה לשאלות שיפנו אליו המאזינים.

לגבי החוברת, פרופ' מודריק קבע כי יש בה שלושה רכיבים שהם סממנים די מובהקים של תעמולה, אך כיוון שזו כבר פורסמה ואין כוונה לחזור על הפרסום "אינני רואה טעם בסעד מניעתי כלשהו…אין מניעה לפרסם שוב את החוברת או חוברת דומה לה אף על פי שיש בה השתבחות בהישגי העבר, גאווה במעשים בהווה והבטחות (חזון) לעתיד. התנאי הוא ששמו ותמונתו של ראש העירייה או של גורם אחר העומד לבחירה אינם כלולים בחוברת".

בעניין התכנית ברדיו 103, קבע פרופ' מודריק כי "קיום מסגרת של שיג ושיח של תושבים עם ראש העיר הוא מהלך נחוץ שיש לברך עליו, ופרסום קיום התכנית בדף הפייסבוק של העירייה הוא אינטרס מובהק של התושבים ושל העירייה. אין ראייה שהתכנית שימשה כבמה לתעמולה".

פורסם על ידי