הרב אליהו בר שלום בראיון בלעדי: אני מרגיש סגירת מעגל

הרב אליהו בר שלום | צילום: תומר שמש

הרב אליהו בר שלום | צילום: תומר שמש

דקות אחרי שהרב אליהו בר שלום נבחר אתמול (שלישי, 5 בדצמבר) לרב העיר בת ים, התכנסנו אתמול בכירי העירייה והמועצה הדתית לישיבה חגיגית ספונטנית. הרב בר שלום הנרגש זכה לברכות רבות, והעניק ראיון ראשון ובלעדי בתפקיד ל"בת ים פור יו" בו דיבר גם על אביו המנוח, הרב יוסף בר שלום ז"ל, שכיהן כרב העיר בבת ים עד מותו לפני כשנתיים וחצי.

כבוד הרב, מהי המשמעות מבחינתך להיות רב העיר בת ים?

"יש לי תפקיד לרכז את כל הדת, היהדות, הרוחניות שבעיר. בעיקר האנשים השומרים דת אבל גם אנשים שלא שומרים דת. לוויות, חתונות, שאלות בהלכה, לפעמים שאלות קשות של קביעת רגע מוות או הפסקות הריון, לפעמים שאלות של כשרויות שונות, של עירובין, של טהרה, של מקוואות, זה למעשה מוטל על כלל הרבנים כאן שאני הולך לעבוד איתם בשיתוף פעולה, אבל מישהו מלמעלה צריך לתת את ההכרעה כדי לאחד את כולם, כדי לעשות שלום עם כולם, כדי שהספינה של בת ים תיסע בקו אחד ישר ולא תזגזג. זה בעצם תפקידי".

מבחינתך אתה מרגיש סגירת מעגל?

"בוודאי, אני הייתי היום בציון של אבא עליו השלום ופתחתי את התהילים כדי לקרוא, והרוח הפכה לי את הדף לפרק י"ז, ושוב פעם הפכתי, ושוב פעם הרוח הפכה לי את התהילים, וקראתי את הפרק, והשתוממתי. הרגשתי כאילו אבא מדבר איתי… אני בא באמת עם הרבה אמביציה, אני יודע מה שאבא עשה, אני מכיר את ענוותו, את הליכותיו היפות. אספר לכם קוריוז קטן, דיברתי לפני יומיים עם אדם מבוגר פה בבת ים, והוא אמר 'רבי יוסף אהוב אהוב' ופרץ בבכי, ועוד פעם אמר 'אהוב, אהוב, אהוב', ופרץ בבכי, אמר רק 'אהוב אהוב' חמש דקות וככה נסתיימה השיחה. לא יכולנו לדבר מילה אחת. ואני יודע שאבא קיבל את האהבה הזו מהבריות בגלל שהוא לא לקח כסף מאנשים, הוא לא בנה לעצמו בניינים בעיר והתבצר בהם, הוא לא בנה מוסדות, המוסד של אבא היה הציבור בבת ים, זו הדרך שאני רוצה ללכת בה. הציבור יהיה המוסד שלנו בו נשקיע ונצליח".

עוד לפני כן בירך אותו ראש העיר יוסי בכר: "אני משוכנע במאה אחוז שתדע לאחד את השורות בעיר, ואנו נמשיך להרים את קרנה של תורה פה בעיר בת ים, שהיא עיר טובה, חזקה, מאוחדת, קהילתית ודואגת לכל תושב ותושב…אני רוצה להודות לכל מי שעסק במלאכה. אני גם רוצה לכבד את הרב מלכה שהשתתף בבחירות וכולם אהובים. יש תורה אחת לישראל ואנחנו מחבקים את כולם ואנחנו נמשיך ונעשה למען הציבור. כב' הרב, אותך אני מכיר כבר הרבה מאוד זמן, ואני חייב להודות ששמעתי כמה שמות של רבנים שלא הכרתי. כולם מקובלים אבל אותך אני מכיר ואני תמיד מעדיף את מי שאני מכיר, את הקנקן הטוב שאני מכיר, ואני יודע שיחד נוכל לעבוד ולהצליח".

סגן ראש העיר שמעון ועקנין בירך גם הוא: "אני מברך על בחירתו של הרב הראשי של בת ים בהליך דמוקרטי, ומקווה שכל הקרעים שהיו עד היום לבחירתו שיעבור עליהם הכלח, אנו צריכים לצעוד יחד למען הציבור".

יו"ר המועצה הדתית בנימין אלחרר הודה במילים חמות לשורה של גורמים שסייעו לבחירת הרב בר שלום, ובהם מ"מ ראש העיר רפאל ברנז, סגן ראש העיר יצחק דריקס, חבר המועצה ברוך מויאל וגם "דודו דרעי ידידנו, בן אדם שמאחורי הקלעים שמגיע לו הרבה הרבה יישר כוח, ומרדכי בוסקילה עשית עבודה נפלאה, אתה ראוי לכל הכבוד". אלחרר ציין כי הוא מכיר את הרב בר שלום מילדות, ואמר: "לא עבדתי אף פעם עם רב עיר, ואני שמח היום שנפל בחלקי לעבור בחירה של רב עיר, זה דבר נפלא ואני מתרגש מאוד. זה פעם בדור. אנחנו זכינו".

בר-שלום-ובכר650תיבת-הקלפי-וברנז650

פורסם על ידי