הצעה: להסדיר פתיחת עסקים בבת ים בשבת

צילום: תומר נויברג

צילום: תומר נויברג

על רקע חוק המרכולים, הגישה אתמול (ראשון, 31 בדצמבר) חברת המועצה קטי פיאסצקי-מורג הצעה לסדר הקוראת לעגן בחוק העזר העירוני פתיחת בתי עסק באזור הטיילת גם בשבת.

חוק העזר העירוני בבת ים, בנוסחו היום, אוסר פתיחת בתי עסק בעיר בשבת למעט בתי קפה ומסעדות שיכולים לפעול בערבי שבת עד 22:00 בלילה, ובימי שבת מהשעה 10:00 ועד 15:00. הלכה למעשה חוק זה לא נאכף ובתי עסק בטיילת פתוחים בשישי ושבת בכל שעות היממה כמעט.

הצעתי באה לשמר את המצב הקיים לפיו הסטטוס-קוו יישמר ויעוגן בחוק", כתבה בהצעתה חברת המועצה פיאסצקי-מורג, "אני רוצה להאמין שהרצון לשמור על הססטוס-קוו בעיר הוא רצון משותף לכל חברי מועצת העיר כמייצגים את כלל הציבור".

לדברי פיאסצקי-מורג, הצעתה נולדה מתוך חשש שחוק המרכולים, אם וכאשר יאושר, יאפשר לשר הפנים לסגור את כל בתי העסק בשבת והסטטוס-קוו בבת ים ייפגע. "בדומה לערים אחרות בהן כבר שונה חוק העזר, מן הראוי שגם בבת ים העסקים שכבר פתוחים בשבתות ובמועדי ישראל לא יהיו חשופים לסגירתם", היא אומרת, "שינוי חוק העזר נועד להגן על העסקים הללו ועל התושבים הבוחרים לבלות את השבת שלהם בשלל העסקים הפתוחים באזור הים ומציעים להם מקומות בילוי, מסעדות ובתי קפה. אני קוראת לחבריי להצטרף ליוזמה שמטרתה להגן על צביונה של העיר".

פורסם על ידי