החברה העירונית: הכרזה על השבתת הצהרונים אינה חוקית

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

"הכרזה על השבתת הצהרונים אינה חוקית, ואנו ננקוט בכל האמצעים המשפטיים הנדרשים לביטול איומי השביתה" – כך נמסר לפני זמן קצר מהחברה העירונית לתרבות פנאי וספורט בבת ים.

תזכורת: הבוקר (שלישי, 12 בדצמבר) חשפנו כאן כי ביום חמישי הקרוב צפויה השבתה של הצהרונים בבת ים, זאת בעקבות כוונתה של החברה העירונית שלא לכלול את עובדות צהרוני הגנים בעיר בהסכם העובדים הקיבוצי של החברה העירונית. עובדת ותיקה בצהרונים בעיר אמרה לנו הבוקר: "אמרו לנו להודיע להורים על השביתה אבל הכל יכול להשתנות. היום אמורים להודיע לנו סופית אם אכן נשבות. זו שביתה מוצדקת מאוד, אנחנו נלחמים על הזכויות שלנו, יש הרבה דברים שלא משלמים לנו מאז כניסת תכנית ניצנים שטובה להורים אבל פחות טובה לנו. לקחו לנו המון תנאים, דמי הבראה בסכומים קטנים כל חודש, אין לנו קרן השתלמות, קיצצו לנו שעות וימי חופשה. המון בנות עזבו בגלל זה ובצדק. נקווה שאכן המצב ייפתר".

גן-ילדים650

בחברה העירונית הסבירו כי לאחר מו"מ ארוך סוכם עם נציגי העובדים ועם נציגי ההסתדרות הלאומית על הסכם קיבוצי לעובדי החברה לתרבות פנאי וספורט. בהסכם הוגדר מראש מי העובדים אשר ייכללו בהסכם, בהתאם לקריטריונים שתואמו בין כל הצדדים. טיוטת ההסכם הועברה לאישור הממונה על השכר במשרד האוצר, ורק לאחר שההסכם נבדק וההיבטים השונים בו אושרו, התקבל אישור לקבוע מועד לחתימה על ההסכם. "במקום למצות תהליכי הידברות בחרו נציגי ההסתדרות והוועד להכריז באופן חד צדדי על השבתת הצהרונים ביום חמישי", נמסר מהחברה העירונית, "מיותר לציין כי הכרזה על השבתת המסגרות בעוד יומיים אינה חוקית, ואינה עומדת בכללים המחייבים והמאפשרים השבתה. הנהלת החברה לתרבות פנאי וספורט מצרה על דרך התנהלות זו, וקוראת לנציגי העובדים להתעשת, לבטל את איומי השביתה ולקיים הידברות על מנת שניתן יהיה לסיים את ההליך ולחתום על ההסכם הקיבוצי. הנהלת החברה תנקוט בכל האמצעים לרבות האמצעים המשפטיים הנדרשים לביטול איום השביתה".

מעיריית בת ים נמסר: "עובדי ועובדות החברה לתרבות פנאי וספורט הם הנכס הגדול שלה. הנהלת העיר מגנה פעילות חד צדדיות ורואה בחומרה רבה את המעבר משולחן ההדברות לאיומי השבתה על חשבון גב ההורים והילדים. אנו קוראים מיידית לנציגי הוועד לגלות אחריות ולחזור בהם מאמירותיהם".

פורסם על ידי