הבוקר שביתה של שעה בבתי הספר היסודיים בבת ים

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

תמונת המחשה | צילום שאטרסטוק

בתי הספר היסודיים בבת ים ישבתו היום (שלישי, 14 בנובמבר) בשעה הראשונה ליום הלימודים, זאת בעקבות אירוע אלים כלפי מורה באחד מבתי הספר היסודיים בעיר. בעיריית בת ים מתנגדים להשבתה (ראו תגובה בהמשך).

לדברי יושבת ראש הסתדרות המורים ענת טוראל-דדון, מדובר במקרה בו ילד בכיתה נמוכה פגע לכאורה באחת המורות, שמאז נחה בביתה לאחר שטופלה בבית חולים. לפי גורמים שונים, המורה סדקה צלע.

"אנחנו נחשפים לאלימות קשה נגד עובדי הוראה, ובכל פעם שתהיה אלימות העיר תושבת", אמרה טוראל-דדון, "המורים עושים עבודת קודש ולא יכול להיות שהם יהיו חשופים לאלימות. לצערי האלימות היא מכת מדינה, ולא נעבור לסדר היום על אלימות כלפי עובדי הוראה".

מה בנוגע לילד הפוגע? הוא נענש?

"הילד נענש, אין לי אפשרות להרחיב מעבר לכך. אבל ידי המורים כבולות, מה ניתן לעשות?. ניתן רק להשעות אותו, אבל אני רוצה לפתור את הבעיה מהשורש. לא אאפשר פגיעה במורים. אנחנו נותנים את נשמתנו לילדים האלו, אבל עד כדי כך שאנשים נפצעים?".

גורמים במערכת החינוך העירונית בבת ים אמרו כי בנוסף למקרה הזה, אירעו לאחרונה שני מקרים נוספים. "כמי שקרוב לתחום אני יכול לומר שההורים אשמים לא פחות ונותנים לגיטימציה לילד", נמסר לנו, "הם יצעקו על המורה ואיך מגיע לה, במקום להבין שהילד שלהם לא בסדר. צריך לחנך את ההורים. המורים לא מסוגלים ללמד בכיתה כי יש ג'ונגל, ההורים משדרים לילדים שמותר להם הכל. ילד שהמורה צועקת עליו מתקשר לאמא שלו במיידי, הנה דברי איתה. איפה הכבוד למורה?"

יו"ר ועד ההורים העירוני ורד דנינו תומכת בהשבתה ומסרה: "אנחנו בבעיה מאוד קשה, כבר בשנה שעברה הצבנו לעצמנו את האלימות כבעיה שיש לטפל בה מהשורש. השנה אנחנו מתכוונים לקיים מעגלי שיח בכל בתיה"ס בעיר בעזרת שיתוף פעולה של המנהלות ומועצת התלמידים. אנחנו מוקיעים כל ביטוי של אלימות מילולית ופיזית כלפי עובדי הוראה וגם תלמידים. אין לאלימות מקום בבת ים".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מערכת החינוך בעיר בת ים רואה בחומרה כל מקרה של אלימות ומטפלת בו בכל האמצעים ובדרגים הגבוהים ביותר. לצערנו, הסתדרות המורים פעלה באופן חד צדדי ומבלי לעדכן את הנהגת החינוך בעיר ואת משרד החינוך. עמדת העיר היא כי אין מקום להשבתה ולהענשת 20 אלף תלמידי ותלמידות העיר, ואנו מקווים כי הסתדרות המורים תחזור בה מהחלטתה".

פורסם על ידי