דרישה: לבטל את טקס הנחת אבן הפינה לפארק יוני נתניהו

חברת המועצה פיאסצקי בישיבת המועצה האחרונה

חברת המועצה פיאסצקי בישיבת המועצה האחרונה

היום (שני) פנו מזכ״ל מפלגת מרצ, מוסי רז, וחברת מועצת עיריית בת ים מטעם מרצ, קטי פיאסצקי-מורג, באמצעות עו״ד דפנה הולץ-לכנר, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה כי יבטל את החלטת מועצת העירייה לקרוא פארק בעיר על שמו של יוני נתניהו ז"ל. במכתבם הם מציינים כי דחיית דרישתם תביא אותם לפנות לבית המשפט בעניין.

כידוע, מועצת העיר בישיבתה האחרונה לפני כשבועיים אישרה את החלטת ועדת השמות לקרוא לפארק החופי החדש בעיר בשם "פארק הים" על שם סא"ל יוני נתניהו ז"ל. ביום חמישי הקרוב אחר הצהריים יתקיים בעיר טקס הנחת אבן פינה לפארק בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

לטענת חברת המועצה פיאסצקי ורז, החלטת המועצה בעניין התקבלה על בסיס מידע מוטעה ומביאה לכפל הנצחה של יוני נתניהו ז״ל. פיאסצקי ורז מסבירים כי הוראות החוק אוסרות על הרשות המקומית לפעול בדרך הבלתי חוקית בה פעלה עיריית בת ים לדבריהם, כאשר ביטלה בהינף יד את הנצחת זכרו של נתניהו ז״ל בגן יהונתן בו הוא מונצח מזה 40 שנים בעיר, "והכל במטרה להביא לאירוע הנצחה חגיגי בנוכחות ראש הממשלה בפארק אחר בעיר".

פיאסצקי ורז טוענים במכתבם כי החוק אוסר שינוי שמו של מקום ציבורי מבלי שהתקיימה שורה של הוראות דין אותה מתחייבת העירייה לקיים. "במקרה שלפנינו לא ביצעה עיריית בת ים ולו הוראה אחת מכלל הוראות אלו", הם כותבים במכתבם ודורשים כי היועץ המשפטי לממשלה יבטל את ההחלטה וימנע את קיומו של טקס הנחת אבן הפינה להנצחת שמו של נתניהו ז״ל ביום חמישי הקרוב.

פיאסצקי מסרה בעניין: "צר לי שהגענו למצב העגום שבו ראש העירייה מנצל את זכרו של גיבור ישראל, סא״ל יוני נתניהו ז״ל, כדי לחזק את מעמדו במפלגת הליכוד. ראש העירייה הטעה את חברי המועצה בישיבת מועצת העיר האחרונה, ואפילו היועצת המשפטית לא ראתה לנכון למנוע את הפארסה המביכה הזאת. ישנם חוקים ברורים המחייבים את הרשויות מקומיות בדבר הנצחת אישים ברחבי העיר, ושוב מתקבל הרושם שראש העירייה מתייחס לחוק כאל המלצה בלבד. אני מצפה מהיועץ המשפטי לממשלה להיות המבוגר האחראי ולשים סוף לגנון שמנהל יוסי בכר, ואם לא יעשה כן אני מתכוונת לפנות לבית המשפט ולבקש צו מניעה לאירוע שעתיד להתקיים ביום חמישי".

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "בימים אלו אנו עדים לניסיונות של גורמי אופוזיציה מהעיר ומחוצה לה למנוע את הנצחת שמו של גיבור ישראל יוני נתניהו, וכל זאת בשל רצונם לנגח את ראש הממשלה נתניהו ובני משפחתו. יוני נתניהו הוא סמל ליצירתיות, נחישות ושליחות המהווים ערכים מרכזים בתפיסת העולם של בת ים. עיריית בת ים רואה חשיבות גדולה בהנצחת שמותיהם של אישים ונשים שתרמו למדינת ישראל ולתקומתה וגאה לשמר את מורשתם לדורות הבאים".

עיר אחת, שני גנים קרובים זה לזה ע"ש יהונתן נתניהו | צילום: חדשות ערוץ 2

עיר אחת, שני גנים קרובים זה לזה ע"ש יהונתן נתניהו | צילום: חדשות ערוץ 2

פורסם על ידי