בוסקילה ולוי נפגשו עם השר בנט, דנו בסבסוד הצהרונים

בנט, בוסקילה ולוי

בנט, בוסקילה ולוי

סבסוד צהרוני גני הילדים בבת ים – בסוגיה רגישה זו דנו ביום חמישי האחרון (22 ביוני) חבר האופוזיציה מסיעת "הבית היהודי", אורי בוסקילה, ופעיל הציבור ויו"ר סיעת "יש עתיד" בבת ים, ירון לוי, בפגישתם המשותפת עם שר החינוך נפתלי בנט.

רקע: לפני כחודש אישרה הממשלה את סבסוד הצהרונים במסגרת התכנית "נטו משפחה" של השר משה כחלון. התכנית תיושם כבר בחודש ספטמבר 2017 כאשר היקף הסבסוד נקבע לפני סיווגו החברתי-כלכלי של כל יישוב ויישוב. בעוד בת ים תיהנה מסבסוד צהרונים לתלמידי כיתות א'-ב' בלבד בסך 300 שקלים לילד, בערים אחרות, בעלות סיווג חברתי-כלכלי מעט נמוך יותר, נקבע סבסוד של 300 שקלים לגילאי 3-8. בוסקילה ולוי ביקשו משר החינוך כי בת ים תיהנה גם היא מסבסוד רחב שכזה.

"אנחנו רוצים שגם זוגות צעירים בבת ים ייהנו מההטבה הזו", הסביר הבוקר בוסקילה. "הופתענו מכמה ששר החינוך מעורה בפרטי פרטים בכל מה שמתרחש בעניין הצהרונים והאשכולות. הוא היה מאוד קשוב, נראה כי הוא ירד לדעתנו ויהיה המשך לתהליך. אנו ניפגש בקרוב עם גורמי מקצוע במשרד החינוך והאוצר, ואני אופטימי".

"אמרתי לשר שאני לא בא כדי להתלונן", אומר לוי, "העליתי נקודות לשיפור וגם באתי עם פתרונות. בקרוב תיערך פגישת המשך ואנחנו מקווים שאכן נביא לשינוי".

שיתוף הפעולה בין בוסקילה לבין לוי נעשה על רקע פרויקטים חברתיים שמקדם לוי. "ירון עושה עבודה מאוד יפה בנושא הצהרונים, הוא מוביל את עניין הוזלת הצהרונים בעיר ולא מהיום, הוא חי את זה והוא ער לצורך. אני שמח על שיתוף הפעולה איתו. הוא מלא אכפתיות".

נושא נוסף שעלה בפגישה הוא סייעות הצהרונים. "צריך שיהיו קריטריוני סף לכך, לא יכול להיות שאין כללים וחוקים ברורים. אנחנו הצפנו את הדברים החשובים הללו מול השר", אומר בוסקילה, ולוי מוסיף: "מגוחך שכל מי שרוצה להיות סייעת, יכולה לעסוק בזה. צהרון זה לא בייביסיטר".

פורסם על ידי