איך מתכננים גינה?

איך מתכננים גינה?

תכנן גינה היא משימה אשר דורשת מחשבה ומעט חקירה, שכן גינה שאינה מטופחת או שלא מתוכננת כהלכה  – תהיה מקום שבו העצים לא משגשגים, הצמחים נובלים ולא מאד נעים לשהות בה.

עם זאת במידה ותתכננו את הגינה שלכם בצורה נכונה – תוכלו ליהנות מפינת חמד כיפית במיוחד אשר בה אפשר לשהות שעות רבות, לארח חברים ולנוח יחד עם בני הזוג או בני המשפחה.

אז כיצד מתכננים גינה? הנה כמה שלבים בדרך ללבלוב:

מדידת גודל הגינה – כדי להתחיל ולתכנן את הגינה, חשוב בתחילה למדוד את גודל הגינה ולהבין כמה עצים תוכלו לשתול במקום, כמה שיחים ואיך תרצו לתכנן את הגינה מבחינת מקום שיוקצה לישיבה, מקום שבו תשתלו ירקות או עשבי תיבול, כמו גם תכנון האור והצל בגינה. אור וצל ניתן להשיג על ידי שתילה של עצים בעלי ענפים רחבים כמו גם על ידי הקמת פרגולה או צילייה.

הכנת האדמה לשתילה – חשוב שהאדמה של הגינה תהיה מוכנה לשתילה. בדקו איזה סוג אדמה יש בגינה ואם היא נראית לכם אדמת טרשים, נסו לסלק אותו או להניח עליה אדמה המתאימה יותר לשתילה ולגינה. אם יש לכם אדמה טובה בשטח, הפכו אותה, תוך שבמשך שבועיים יש להרטיב את האדמה במים. לאחר שבועיים הפכו אותה שוב ובכך תוכלו ליהנות מאדמה פורייה וטובה.

ייעוץ מאנשי המקצוע – נסו להתייעץ עם אנשי המקצוע לגבי הדרך להפוך את הגינה למקום פורה ומלבלב. בדקו אילו צמחים ועצים משתבלים יחדיו והיכן בגינה ניתן לשתול עשבי תיבול, ירקות או כל צמח שתרצו שיצמח בגינה שלכם. עוד כדאי לבחור קונספט מוביל וקונספט עיצוב שילווה את הגינה שלכם כמו עיצוב כפרי, ים תיכוני, עיצוב גינת זן ועוד.

בחירת ריהוט גן  – לבסוף ולאחר שהגינה מתחילה לקבל את הצורה והמראה שרציתם שהיא תקבל, יש לבחור ריהוט גן. כיום ישנם שלל סוגים של ריהוט החל מסגנון כפרי, ריהוט גן המאופיין בראטן סינטטי או ריהוט עץ מלא, ריהוט גן עשוי אלומיניום ועוד.

בחרו את הריהוט כמו גם את האלמנטים הדקורטיביים המתאימים לגינה כמו תאורה, עציצים, פרזולים וכל מה שאתם רוצים שיהיה בגינה שלכם, כך שיתכתבו בצורה הרמונית על עיצוב הגינה.

פורסם על ידי