איחוד 2023: בוסקילה קורא לבכר להתפטר

אורי בוסקילה | צילום אלבום פרטי

אורי בוסקילה | צילום אלבום פרטי

ביקורת נוקבת של חבר המועצה אורי בוסקילה על ראש העירייה יוסי בכר, זאת בעקבות הודעת שר הפנים אריה דרעי אתמול (ראשון), כי הוא שוקל לאמץ את המלצות הוועדה לאיחוד הערים תל אביב ובת ים, אך רק ב-2023. בפוסט ארוך קרא בוסקילה לבכר לקחת אחריות על מצב העיר, ולהתפטר. כמו כן, ציין את כוונתו להיאבק בהחלטת שר הפנים משפטית וציבורית.

"יש ועדה שיושבת ודנה בנושא האיחוד מזה שלוש שנים, היא נתנה המלצות לפני חצי שנה, אז עכשיו שר הפנים שוקל איחוד, רק עכשיו", אמר הבוקר בוסקילה בציניות, "זה אומר שהוא הולך לדמם את העיר. האוצר לא ייתן לעירייה שקל, משרד הפנים במקרה הטוב ייתן מעט, אז מה הוא אומר במשפט הזה בעצם? הוא גוזר גזר דין מוות על העיר כי נכון להיום תקציב עיריית בת ים לא מאושר. היא עובדת היום על אדי דלק. אין תקציב כי אין מענקים, האוצר מסרב לתת כסף".

ועוד אמר לנו בוסקילה: "האמירה של דרעי – מאחוריה אולי מסתתר איחוד בפועל, דבר שהינו מיידי. לצערי הרב זה הכל פוליטיקה, זה עצוב שמתעסקים בחיי עיר בפוליטיקה קטנה ודמגוגית. יש פה ראש עיר שכשל, הנהלת עיר שהביאה את העיר למצב של פשיטת רגל. אני כבר אמרתי למשרד הפנים – תביאו חשב (מלווה לעירייה), תביאו ביקורת. שר הפנים אומר שיש פה בור תקציבי ואני מסכים, ואני אומר לך שר הפנים, קח אחריות. יש לך את היכולת למנות ועדה קרואה, להביא חשב מלווה ולהבריא את העיר, מה זה הסיפור 'אני שוקל איחוד ב-2023?' מה יקרה עד אז? לעיר אין כסף או יכולת לקיים את עצמה, זה גרעון מטורף שרק עולה כל שנה אז איך מצפים שהעיר תתקיים? לא חבל על העיר שלנו בת ים? האמירה הזו ריקה מתוכן".

אתה באמת חושב שראש העיר יוסי בכר צריך להתפטר?

"חד וחלק, שילך הביתה. העיר הזו יותר חשובה ממני, מבכר ומכולם. זו עיר בת 90 שנה, וזו המציאות שהיא הגיעה אליה בגלל יוסי בכר, הגענו למצב שהיא גלמודה, עצובה ובוכיה, מי שומר עליה? מי דואג לה? אם אני ראש העיר היום אני מוציא את האנשים לרחובות, עולים על אוטובוסים לירושלים. אני אומר חברים יקרים, בוא נפעל. כראש העיר אתה צריך לפעול, הוא לא עושה כלום חוץ מאמירות פופוליסטיות. אם אתה לא יודע להתמודד עם המציאות, שהיא מאוד קשה ולא פשוטה, אז קום ותגיד 'אני לא מסוגל'.  תתפטר. עד עכשיו שמענו ססמאות על מטרופולין. אני אומר שיש מציאות שצריך להתמודד איתה. אם הנהלת העיר לא מסוגלת, תפנו את המקום. לא עבורי, תגידו לשר הפנים שזה גדול עליכם".

בוסקילה אמר עוד כי הוא לא מתכוון לצפות במהלך מהצד, וכי הוא מתכנן לזמן ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא החלטת שר הפנים. "בכוונתי ללכת עם הנושא לבג"ץ, ואני קורא לתושבים שאכפת להם להצטרף למאבק הזה שהוא לא מאבק אישי של אורי בוסקילה, זה מאבק על העיר שלנו, מאבק ערכי ואידאולוגי", אמר בוסקילה, "צריך להתעורר ולעורר את הציבור שיבינו שההחלטה שניתנה אתמול זה גזר דין מוות על בת ים, על החינוך, התרבות, השירות לתושב – הכל. זה מהלך שיהרוג את העיר שלנו".

תגובת העירייה תובא כאן מיד כשתתקבל.

פורסם על ידי