סגן ראש העיר יצחק דריקס מגלה: אני לא אוהב את הים

יצחק דריקס

יצחק דריקס

ב-14 שנותיו בעיריית בת ים מילא סגן ראש העיר יצחק דריקס (54) אינספור תפקידים ותמיד בקואליציה. בראיון מיוחד הוא מספר למה היה בוחר שוב בתיק הרווחה בו הוא מחזיק למעלה מעשור, מגלה שעל אף אהבתו לעיר הוא אינו מחבב את חופי הים ומתגאה בנכד שנולד לו.

 

 יצחק, כמחזיק תיק הרווחה, מה המקרה הכי קשה שנתקלת בו?

"זו שאלה לא פשוטה. נתקלתי בהמון מקרים קשים, והכי קשה בעיני זה פגיעה בילדים – כשזוג הורים נקלעים לסכסוך הילדים הם הנפגעים העיקריים. לצערי יש הרבה תרחישים כאלו. יש מקרה ממש מהשבוע, של התעללות בילדה. קשה לי נורא עם זה".

איזה פרויקט שהובלת גרם לך הכי הרבה גאווה?

"ליל סדר ציבורי למאות משפחות נזקקות שאני יזמתי במספר נקודות בעיר כדי שכל תושבי בת ים יוכלו לחגוג כמו כל משפחה בארץ. זאת בנוסף למצרכי המזון שאנחנו מחלקים בחגים. יש עוד הרבה פרויקטים כמו חלוקת תיקי בית ספר ועוד".

יש תפקיד אחר שמעניין אותך כמו חינוך או תושבים ותיקים?

"אני מחזיק את תיק הרווחה זה העשור השני באהבה וגאווה. אם הייתי צריך לבחור שוב, הייתי בוחר בתפקיד זה פעם נוספת. מדובר בתפקיד מאתגר ומעניין ואני שמח שאני מצליח לסייע למשפחות. זה האושר הגדול ביותר. רק לפני חצי שעה תרמו לי מזגן כמעט חדש כולל הרכבה והובלה לאם חד הורית. לעזור לאנשים, זה הכי משמח אותי".

היה פרויקט או הצעה לסדר שחבר אחר הוביל והצטערת שלא חשבת על זה קודם?

"לא, אנחנו מובילים הצעות לסדר כחברי מועצת עיר מטעם הקואליציה באהבה בשיתוף פעולה".

ציינת רק את הקואליציה…

"כי לרוב אנחנו מגישים הצעות. אני מכבד את כולם, אבל לעתים חברי האופוזיציה מציעים הצעות מנגחות, אשר באות ממקום פופוליסטי".

דריקס עם השר גלנט וראש העיר בכר |

דריקס עם השר גלנט וראש העיר בכר | צילום: קובי שחר שטרית

אתה הרבה שנים במערכת הפוליטית – ראשות העיר מעניינת אותך?

"אני אענה בקצרה: אני מאוד נהנה ממה שאני עושה כרגע למען תושבי העיר".

בת ים היא עיר קולטת עלייה. האם לדעתך זה פוגע בחוזק הכלכלי שלה?

"אני מברך ומכבד כל עולה שמגיע ואת בחירת מקום מגוריו. אם בחר בת ים, אנחנו מחבקים אותו".

האם לדעתך בת ים מסוגלת להגיע לעצמאות כלכלית?

"בוודאי. עם תכנית מדוקדקת לעשר השנים הבאות שתכלול פינוי בינוי, פיתוח שכונת הקראוונים ועוד. אין מקום כרגע לתנופת תעשייה מפאת חוסר מקום, אבל אם בונים מגדל עם 15-20 אלף יחידות דיור כשהתמהיל הוא מסחרי, משרדים ובתי מגורים זה יכול לתרום. מארנונת מגורים לא ניתן להגיע לעצמאות, הארנונה בבתי עסקים גדולה יותר וזה בהחלט אפשרי".

איך שיתוף הפעולה שלך עם ראש העיר?

"שיתוף פעולה פורה בכל התחומים, אנחנו בהחלט שותים קפה בארבע עיניים מפעם לפעם. יש בינינו הבנה מוחלטת, הוא לא מתערב בעבודתי כסגן, יש לי סמכויות שאני אמון עליהן והוא מכבד את זה".

מה תושבי העיר לא יודעים עליך?

"כמי שפועל כבר עשור שני בפוליטיקה המקומית, אני חושב שרוב תושבי העיר מכירים את פועלי בעיר והתגובות הן מדהימות. מה בכל זאת לא יודעים עליי? לא יודעים שאני גר ליד הים ולא אוהב את הים. לא יראו אותי בחוף כי אני ממש לא אוהב את החול. אני אנטי שמש ואנטי חול".

אם לא היית סגן ראש העיר, במה היית עוסק?

"בראש ובראשונה אני אוהב פוליטיקה ואם לא, אז מכירות. אני אוהב את האינטראקציה עם אנשים".

מהו המקום האהוב עליך בעיר?

"העיר בת ים אהובה עליי מאוד, אני גר בה כבר 30 שנה וקודם סמוך אליה, בגבול בת ים-יפו. אני לא אוהב את הים ובכל זאת, נהנה להביט בו. הנוף מהמרפסת שלי בשעת השקיעה זה דבר שאני לא מוכן לוותר עליו. זה מחזה מדהים, כל יום רואים משהו שונה".

פרויקט התיקים של דריקס

פרויקט התיקים של דריקס

מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?

"אני מאוד אוהב לעשות הליכה ספורטיבית בטיילת בשעות הערב המאוחרות".

עוצרים אותך בדרך?

"לכן אמרתי מאוחרות. עוצרים אותי נון סטופ. אני נחמד לכולם".

מהי שבת מושלמת עבורך? תאר לנו.

"כאדם שומר שבת, השבת המושלמת עבורי זה להתפלל בבית הכנסת של הרב מימון בדרום העיר, בוקר צהריים וערב, ובין לבין שנת צהריים שזה דבר חובה בשבת. אני מאוד אוהב ונהנה כשהנכדים אצלי, הם האושר הכי גדול שלי. אני אגלה לך סוד, כי באמת לא אמרתי את זה כמעט לאף אחד, הבת שלי ילדה לא מזמן, היא כרגע אצלנו בבית עם הנכד החדש, וזה הדבר הכי מדהים בעולם. אני קם בלילות להאכיל אותו ולהיות איתו וזה עבורי תמצית האושר".

פורסם על ידי