המורה למתמטיקה המיתולוגית של בת ים נפטרה בגיל 96

קלרה ברנינג ז"ל | צילום באדיבות סיגל מימון

קלרה ברנינג ז"ל | צילום באדיבות סיגל מימון

קלרה ברנינג, שלימדה עשרות שנים מתמטיקה בתיכון "רמות" בעיר, נפטרה אתמול (יום שני) בשיבה טובה. ברנינג, בת 96 במותה, אלמנה ותושבת בת ים, לימדה בבית הספר 37 שנים ותחת ידיה עברו אלפי תלמידים עליהם השאירה את חותמה הייחודי.

"אין תלמיד שלמד ברמות ולא זוכר את קלרה", אמרה הבוקר מחזיקת תיק החינוך בעיריית בת ים, אסתר פרון. "היא הייתה מורה מאוד מיוחדת, מורה מיתולגית, משהו באמת נדיר. והכי מוזר זה שהיא נפטרה ביום הבגרות במתמטיקה".

"היא לימדה מתמטיקה והגישה תלמידים לבגרות של חמש יחידות גם בגיל 84", אמרה בכאב רכזת המתמטיקה בבית הספר וחברתה הקרובה, סיגל מימון. "קלרה הייתה אגדה חיה. התלמידים היו מאוד קשורים אליה ועם השנים המציאו לה את הכינוי 'פונקציה'. כשזה הפך להרגל היא כבר הייתה מציגה את עצמה ככה לתלמידים".

הפעם האחרונה שסיגל ראתה אותה הייתה אתמול בבוקר, שעות לפני מותה. "בימים האחרונים המצב הבריאותי שלה התדרדר. לפני שבועיים היא קיבלה אירוע מוחי ואושפזה בבית החולים 'איכילוב'. הרופאים אמרו שאין סיכוי שהיא תחזור להכרה, אבל גם אותם היא הצליחה להדהים. היא אמנם לא יכלה ממש לדבר אבל הבינה לחלוטין את מה שנאמר לה, והצליחה להוציא מילה או שתיים. בבית החולים היא נדבקה בחיידק שגרם למצבה להתדרדר. היא בחרה למות אתמול, ביום הבגרות במתמטיקה, זה סמלי ביותר".

"היא זו שקיבלה אותי לעבודה", אומרת סיגל בקול סדוק, "היא הייתה השראה בשבילי. מאוד אהבתי אותה, קשה לי לדבר עליה בלשון עבר. היא כל כך אהבה את החיים. אם הייתי רוצה לקבוע איתה פגישה, זה היה נורא קשה כי לא היה לה מקום ביומן, והיא הייתה הפנסיונרית מבין שתינו. האופן שבו הצליחה לשמור על קשרים עם אנשים זה משהו מדהים. בכל יום הולדת היא הייתה מזמינה אותי לארוחה ונותנת לי מתנה באופן קבוע. בכל תחילת שנה, בראש השנה היא הייתה עורכת ישיבת צוות, זה היה קבוע, הרמת כוסית אצל קלרה אליה הגיעו אלו שמלמדים עדיין ואלה שפרשו, כל צוות המתמטיקה. יחד הרמנו כוסית עם ליקר מדובדבני וישניאק שאותו היא הייתה מכינה בעצמה, כמו שאת כל הארוחה הכינה לבד. עד החג האחרון אסור היה לעזור לה. הכל עשתה לבד".

ועוד מספרת סיגל: "בכל קיץ קלרה הייתה נוסעת לחו"ל ומביאה לכל המורים מתנות, איזשהו תכשיט. היא הייתה אדם יוצא דופן בצורה בלתי רגילה, מאוד חכמה ומצחיקה. תמיד מגונדרת ומאופרת. היא תחסר לי מאוד".

רכז הספורט ב"רמות", מאיר לויה, הקדיש לכבודה פוסט מרגש שפרסם בדף הפייסבוק שלו: "קלרה הפכה עוד בחייה לאגדה. כולם הכירו אותה כמרת מתמטיקה ואת כינוייה שהפך ברבות הימים לשמה – פונקציה, הרוויחה בכבוד רב. קלרה הייתה דמות בעלת נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה, הן ברמה המקצועית והן באישיותה הכובשת והחינוכית. קלרה ברנינג משויכת לדור הנפילים של המורים המדהימים של פעם. מאוד אהבתי את האישה הזאת ואני שמח שנפל בחלקי להיות איתה חבר בצוות המורים ובמשפחת רמות. יהי זכרה ברוך".

הלווייתה של קלרה ז"ל תיערך מחר, יום רביעי (24 במאי) בשעה 15:00 בבית העלמין בחולון.

פורסם על ידי