טיול לשבת: מעיינות סטף

צילומים: איציק טהורי

צילומים: איציק טהורי

חג הפסח מאחרינו, האביב עוד לפנינו וזה הזמן לצאת לעוד טיול פריחות בטרם בואם של הימים החמים. הטיול שלנו לשבת מוליך אותנו אל מעיינות סטף שבהר איתן

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

חג הפסח מאחרינו, האביב עוד לפנינו וזה הזמן לצאת לעוד טיול פריחות בטרם בואם של הימים החמים. הטיול שלנו לשבת מוליך אותנו אל עינות סטף שבהר איתן. נכתוב בוויז עין סטף ולאחר כ-55 ק"מ או 45 דקות נמצא עצמנו בחבל ארץ קדום ויפה המוקף במרבדים של פריחה, כרמים מכל עבר, עצי זית, עצי שקד, בוסטנים, טרסות, מרבדים עצומים של חרדליות הצובעות את הכל בצהוב ומדרון ירוק הצונח אל נחל שורק. גולת הכותרת היא שני מעיינות החצובים בסלע. המעיינות עדיין משקים את הבוסתנים ממש כמו בעבר, ללא משאבות, ממטרות או צינורות, כאן תתוודעו לחקלאות הקדומה שהחלה לפני כ-4,500 שנה.

בסטף מספר מסלולים מרמת קושי קלה ועד אתגרית. בכל המסלולים תוכלו ליהנות משפע הפריחה, אשר לעיתים מזכירה את נופי איטליה. עצי השקדיות ילוו אותנו בתפרחת לבנה ככלה ביום חתונתה, עצי חורש, שיחים רבים יהיו תלויים מעל גבי הטרסות, עדות למים הזורמים בקרבתם.

השביל בו נלך מגיע לעין ביכורה וממשיך לעין סטף. גם עין סטף וגם עין ביכורה הם מעיינות ניקבה. הניקבה מוליכה מים אל בריכת האגירה ומשם הייתה מערכת תעלות חכמה שהובילה מים אל עבר הטרסות. בתוך הניקבות החלולות ניתן לזחול עד למקורות המים המחלחלים. מומלץ להביא פנסי ראש. הזחילה או ההליכה השפופה היא אטרקצייה עבור המבוגרים והילדים כאחד. בסטף ישנם מספר מסלולים קצרים וארוכים, כל אחד יבחר את המסלול שמתאים לו.

אוסיף ואומר כי בשבתות ישנו דוכן של קק"ל בו תוכלו לקבל את מפת האזור ואת תוואי הטיול שלכם. ואם נותר לכם זמן וכוח, מומלץ לבקר במנזר יוחנן במדבר הנמצא במרחק מספר דקות.

מנזר יוחנן במדבר: זהו מנזר יפה השוכן ממש על צלע ההר בצמוד לנחל שורק. כדי להגיע למקום, נוסעים אל הכיכר בצומת איתן ממנה פנינו אל הסטף. פונים בכיכר ימינה לכיוון ירושלים. לאחר ירידה פונים ימינה ושמאלה לכיוון הדסה עין כרם ושם פונים לעבר הישוב אבן ספיר. בישוב פונים ימינה בפניה ראשונה וממשיכים עם השילוט לאבן המנזר. במקום ישנם מספר נזירים. ישנו מעיין שמימיו זורמים אל בריכה שסביבה ישנם גנים. המקום נקרא על שם יוחנן המטביל שנולד בעין כרם. באזור ישנה מערה שנקראת על שמו- מערת יוחנן. מדובר במקום יפה ולא שגרתי בו אפשר גם לקנות דבש ויין מעשה ידי המקום.

ציוד מומלץ:

2 ליטר מים לאדם

נעלי הליכה נוחות

פנס ראש

כיסוי ראש

מצלמה

בגד להחלפה

נישנושים או ארוחה מלאה אותה ניתן לאכול בשטח

  • לתשומת ליבכם : בסטף פועלת מערכת הדרכה מיוחדת בטלפון – להאזנה: 050-8055555 (שלוחה 002)
  • אם הגעתם עם ילדים תוכלו לשלב בטיול גם את קפצובה שנמצא בצדו המערבי של קיבוץ צובה שם תוכלו ליהנות מאתר המשחקים להורים ולילדים | לפרטים נוספים: 02-5347952

לטיולים נוספים בארץ ובעולם : www.tiyoolim.com

תומנה-1.jp650

פורסם על ידי