טיול לשבת: שמורת אגמים

צילום: איציק טהורי

צילום: איציק טהורי

שמונה ק"מ מבת ים זורם לו נחל שורק ועובר בשמורת טבע מקסימה. היא נחבאת מעיני כל וטומנת בחובה צמחייה צבעונית וחיות בר כגון שועלים, נימיות וברווזים השטים להנאתם במי הנחל.

הגעה אל השמורה היא מרחוב הנביאים בכביש היוצא דרומה לראשל"צ. נוסעים עד סוף הכביש ובכיכר פונים שמאלה, בדרך חולפים על פני תחנת כיבוי אש ולאחר מס' דקות יש פנייה ימינה בכביש צדדי. נעיף מבט אל הדיונות הרבות המכסות את פני האזור והצמחייה ששגשגה עקב הגשמים. מצד שמאל נראה כבר את הגלגל הענק של הסופרלנד, נחלוף על הפנייה ונמשיך כמעט עד סוף הכביש. מדובר בדקת נסיעה שלאחריה נראה חנייה קטנה מצד שמאל של הדרך ושם נחנה את הרכב.

להתפעל מהאגם

להתפעל מהאגם

במקום נוכל לתצפת על הנחל הזורם לו בדרכו אל תחנתו האחרונה בחוף פלמחים. לעתים נראה על גדות הנחל דייגים המשלחים את חכתם. מי שמעוניין, יכול לשבת על הספסלים וליהנות מהמקום ומי שרוצה יכול לסוב לאחור, לפנות מיד שמאלה ולהיכנס לשמורה. הכניסה היא דרך מחסום המונע את כניסתם של כלי רכב, נרים את ראשינו ונראה מפה ובה סימוני שבילים. את המסלולים ניתן לעשות ברגל או ברכיבה על אופניים. כך או כך, מצפה לנו חווית טיול מהנה.

תחילת השביל הוא לאורכו של הנחל המשתרך לנו בצד שמאל כשבתווך חורשת אקליפטוסים וצמחייה צבעונית. עם כניסתנו לשביל המוביל לתוככי השמורה נחוש באווירת רוגע שהמקום משרה, ציוץ הציפורים בצמרות העצים, האווזים השטים בנחל והמים הזורמים. כל אלה ועוד נותנים לנו הרגשה שאנו פוסעים בעולם שכולו שלווה ורוגע.

אנו ממשיכים עם השביל עד סופו ושם נצטרך לקבל החלטה – האם להמשיך עם השביל הרחב ולהקיף את השמורה, מרחק של שבעה ק"מ או לשוב לרכב. מי שהחליט להמשיך יגלה עולם ומלואו של צמחייה, דיונות בתוליות וחווית טיול. המסלול ברובו מסומן בחיצים על גבי קוביית בטון המכוונים אתכם ביעילות. בכל שלב ניתן לסוב לאחור ולחזור אל החנייה בה מחכה רכבכם.

מפת השבילים. טיול לכל המשפחה

מפת השבילים. טיול לכל המשפחה

גם אם החלטתם לשוב אל הרכב, כאן לא תם הטיול שלנו לשבת. נחזור מהכביש לכיוון צפון ובפנייה הראשונה נפנה ימינה לכיוון הסופרלנד, בכיכר שוב ימינה ושמאלה לכיוון האגם. את האגם תפגשו בצד שמאל של הדרך, לאחר שנתפעל מהמראה נוכל לפרוש את ארוחת הצהריים שהכנו בטרם יצאנו מהבית.

אז מה לקחת לטיול? נעלי הליכה נוחות, כובע, 2 ליטר מים לאדם, קרם הגנה (מומלץ).

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

לטיולים נוספים באתר הבית www.tiyoolim.com

פורסם על ידי