טיול לשבת: שמורה פורחת

שמורת פורה | צילום: ד"ר ענת אביטל

שמורת פורה | צילום: ד"ר ענת אביטל

 

הטיול שלנו לשבת האביבית הוא ל"שמורת פורה" הפורחת אשר נמצאת בין בת ים לבאר שבע. נוסעים 45 דקות בלבד ומגיעים לגינה ענקית וקסומה שעתה מצויה בשיא פריחתה.

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

אז איך מגיעים? יש לרשום בווייז שמורת פורה, המרחק הוא כ-73 ק"מ בלבד ואנו במגרש החנייה המסודר של השמורה. לאחר שחנינו את הרכב, נראה בקצה הימני כשגבינו לכביש את הירידה לכיוון הכניסה לשמורה. גשר עץ קטן יובילנו אל השביל שצבעו ירוק. ניתן לזהות בקלות את הסימון שיוביל אותנו לשמורה: קו בצבע ירוק באמצע ושני קווים לבנים בשני צדיו.

את הפריחה נפגוש מיד עם כניסתנו לשמורה, ובתקופה זו של האביב נצפה בפריחה בשלל צבעים הכוללים גם מרבדי כלניות אדומות, לשון-הפר הסמורה בכחול, וינקה עשבונית בסגול, שמשון הדור בוורוד ואחרים. מכאן נמשיך בשביל כשלאורך כל הדרך ילוו אותנו מרבדי חרדל צהובים ואם נרים ראשנו לעבר האופק, נוכל לחזות בשדות המוריקים ובפריחה רבה וצבעונית .

ננשום נשימה עמוקה ובאפנו ינשבו ריחות האביב אשר יבשמו אותנו בשלל ריחות משכרים שרק הטבע מסוגל ויכול להפיק. לאחר הליכה קצרה בעלייה מתונה נראה משמאלנו את אגם פורה העונתי, שהשנה התמלא רק במעט בגלל הבצורת. לאלה המעוניינים במנוחה קצרה, ניתן לעשותה לצד האגם. יש להגיע בזהירות לשפת האגם, לפרוש את המחצלת וליהנות מהשקט והשלווה. אם יתמזל מזלנו נוכל לצפות בעופות אשר גם נהנים מהאביב הממשמש ובא.

מכאן ניתן לחזור אל האוטו, זאת על פי השילוט של המסלול הקצר או לשוב בחזרה לשביל ולהמשיך לצעוד שמאלה לפי הסימון הירוק. אם החלטתם להמשיך, תפגשו לאחר כקילומטר של הליכה בגשר רכבת הרוס. הגשר הוקם ע"י הטורקים במלחמת העולם הראשונה במטרה להקל על העברת כוחות ואספקה לקווי החזית בסיני ובאזור באר שבע. מולנו נוכל לראות את תל נג'ילה.

פריחה יפהפיה| צילום: ד"ר ענת אביטל

פריחה יפהפיה| צילום: ד"ר ענת אביטל

השביל הירוק מוליך אותנו, וכעת נחצה את נחל שיקמה בדרך אל תל נג'ילה, שם נראה על ראש הגבעה עץ אשל, מדובר בפינה חביבה על המטיילים בה ניתן לשבת ולתצפת על המרחבים המוריקים בשלל צבעים וריחות. בעבר נפוצה שמועה כי הטורקים השאירו בסביבה אוצרות זהב, רבים ניסו לאתר את המטמון אך ללא הצלחה.

אם הבאתם צידה לדרך, זו בהחלט הפינה לשבת ולסעוד את לבכם מול יופיו של הטבע, אשר מזין אותנו לשבוע חדש של שלווה ורוגע. בירידה מהתל תפגשו את סימון השבילים הכחול אשר יוליך אתכם למגרש החנייה. מאחל לכם סוף שבוע שליו

ציוד מומלץ לטיול:

3 ליטר מים לאדם

כיסוי ראש

נעלי הליכה נוחות

תורמוס עם שתייה חמה

מחצלת

נשנושים \ סנדוויצ'ים

 

לטיולים נוספים : www.tiyoolim.com

פורסם על ידי