טיול לשבת: שוויצריה הקטנה

קסם של מקום | צילומים איציק טהורי

קסם של מקום | צילומים איציק טהורי

מאת: איציק טהורי, מנכ"ל קבוצת טיולים ואתגרים

חודש יוני הוא חודש הפכפך, מימי חמסין ועד ימי גשם, לכן לא ניקח סיכונים מיותרים וניסע אל הצפון הקרוב לנו, הלא הוא הר הכרמל. הכרמל מציע לא מעט מסלולים בדרגות קושי שונות, כל המסלולים יפים אך יש מסלולים יפים יותר ויפים פחות. השבת נצא לאחד מהמסלולים היפים ביותר, מסלול נחל כלח. המסלול עובר באזור הנקרא "שוויצריה הקטנה". את השם נתנו משפחת הטמפלרים שישבו בחיפה. אותה משפחה מפורסמת הגיעה מגרמניה וטיולם בכרמל השופע בצמחייה כה רבה הזכיר להם המקום, את שוויצריה, ומאז ועד היום דבק הכינוי באזור כולו.

מי שהיה לפני פרוץ השריפה הגדולה בשנת 2010 בכרמל, בוודאי יבחין בהבדל. מי שטרם ראה וטייל בשמורה, לא יידע כי אסון כה גדול התרחש בה רק לפני כשבע שנים. השמורה והיער שיקמו את עצמם, והמראות שתראו יעוררו בכם את החשק לשהות במקום עוד ועוד.

נחל כלח כמו רבים מהשבילים בכרמל מסומן בסימון שבילים. אם תרצו לטייל במסלול מעגלי תבחרו במסלולים בצבע כחול, ואם תרצו להיות מאותגרים לכו בסימון השבילים בצבע ירוק. סימון זה ייקח אתכם עד החי בר. לא משנה באיזה מסלול תבחרו, הנאת וחוויית טיול מובטחת לכם. המסלול ברובו מוצל, ואם נרים ראשנו נתענג מהנוף הפנורמי המשקיף אל עבר הים התכול.

נחל כלח עובר ליד החי בר, והמקום שווה ביקור. גם אם אתם בלי ילדים אתכם. לאחר הטיול ניתן לקפוץ לאחת הערים הדרוזיות, עוספייה או דליית אל כרמל.

שביל.jpg650

ציוד מומלץ:

נעליים נוחות

כיסוי ראש

2 ליטר מים לאדם

מצלמה

אוכל – אם בא לכם ניתן לאכול בשמורה (אסור להבעיר אש)

הוראות הגעה: הכניסה לנחל כלח היא אחרי צומת דמון, לא רחוק מקיבוץ בית אורן. במקום ישנה חורשת אורנים קטנה בה ניתן להחנות את הרכב.

לשאלות: 054-2233888 (איציק)

לטיולים נוספים בארץ ובעולם בקרו באתר הבית שלנו : www.tiyoolim.com

נוף.jpg650

פורסם על ידי